יום שישי, 23 יולי, 2021

דאצ’יה הולכת על גדול: הביגסטר יתחרה ברכבי הכביש שטח הבכירים

Dacia Bigster
צילום: Dacia

דאצ'יה הרומנית עומדת לקבל תפקיד הרבה יותר משמעותי בקונצרן רנו. לכן, היא מציגה רכב שהוא מעין הצהרת כוונות על עתידה של החברה

דאצ’יה הרומנית נערכת לקראת עידן חדש, עידן בו היצרנית תתייעל וגם תאחד שורות עם מותגים אחרים בקבוצת רנו. כדי להוכיח שהיא באמת מתכוונת לזה, דאצ’יה מציגה מכונית אב טיפוס (מה שנקרא “קונספט”) שהחברה מכנה “ביגסטר” – משחק מילים על שמה של דאצ’יה דאסטר, אשר מבהיר היטב שדאצ’יה רוצה נתח מפלח השוק של רכבי הכביש שטח הגדולים.

למרות שהביגסטר הוא בשלב זה רק רכב שקיים על הנייר ובתאוריה, לדאצ’יה כבר יש מושג די ברור על מה הגודל ואיך הוא יראה, מה שאומר שככל הנראה הביגסטר הרבה יותר קרוב לפס היצור ממה שאנחנו חושבים.

4.6 מטרים של פשטות

לפי דאצ’יה, הביגסטר הוא רכב באורך 4.6 מטרים, כלומר גדול למדי. ועם זאת, דאצ’יה מדגישה שהיא רצינית מאוד בכל מה שקשור בשימור של התדמית שלה כיצרנית של רכבים פשוטים שמיועדים לחיי היומיום. לכן, דאצ’יה כבר מדגישה שהביגסטר אינו כולל שום קישוטי כרום או חיקויי אלומיניום. ומעבר לכך, תא הנוסעים של הביגסטר הוא כזה שמיוצר בחלקו מחומרים ממוחזרים, למען איכות הסביבה.

לאדה-דאציה: האיחוד

הצגת הביגסטר של דאצ’יה מגיעה בזמן מעולה עבור היצרנית הרומנית: בזמן שיצרני הרכבים היוקרתיים סבלו בקורונה, דאצ’יה’ שמייצרת מכוניות עממיות’ לא סבלה מירידות קשות במכירות. בחברה-האם רנו יודעים זאת היטב’ ולכן מכריזים כי מכוניות לאדה הרוסית, חברה אשר נמצאת גם היא בבעלות של רנו, יהיו מבוססות בעתיד על רכיבים אשר פותחו על ידי דאצ’יה.

המהלך הזה צפוי לחסוך מיליוני דולרים לקונצרן רנו, וגם לאפשר לשתי היצרניות לפתח הרבה יותר דגמים שיהיו מיועדים לא רק למדינות הגוש המזרחי, אלא גם למדינות מערביות.

דילוג לתוכן