יום שלישי, 2 ינואר, 2024

מעולה בשטח אבל גם בכביש: הרכב שכבש את הישראלים

סובארו פורסטר
צילום: סובארו

נהיגה ברכבי שטח מאפשרת לנו ליהנות מהטבע בצורה שאי אפשר להשוות לנהיגה רגילה בכביש. אך בעוד שמרבית רכבי השטח יקרים מאוד, מחירה של הסובארו פורסטר נע בין 169,900 שקלים ל-209,900 שקלים לגרסה הכי מפוארת

התקופה האחרונה השאירה את כולנו בארץ וגרמה לנו לגלות מחדש את הנופים הקסומים והמגוונים של ישראל. אך מי שאוהב את השטח מבין היטב, שכדי ליהנות באמת מהטבע צריך לרדת מהכבישים הסטנדרטיים ולהרגיש את המסלולים עם הבוץ והאבנים.

כדי להגיע למקומות השווים באמת, אלו נטולי הפקקים והדיווחים, אי אפשר להסתפק במכוניות משפחתיות או ב”כאילו רכבי השטח”. אך בעוד שמרבית רכבי השטח הידועים חוצים בקלות את רף ה-200 אלף שקל ולפעמים אפילו כפול מכך, סובארו פורסטר, כבר שנים ארוכות נחשבת לרכב שטח מעולה שמאפשר גם ליהנות מכל היתרונות של מכונית כביש.

הבטיחות והאמינות המיתולוגית

רכבי שטח הם לעתים קרובות רכבים קשוחים מאוד. בנסיעה יומיומית בכביש, התוצאה היא בדרך כלל נסיעה מסורבלת, שלא לדבר על צריכת הדלק, על הביטוחים וגם על העובדה שמדובר ברכבים שמתאימים יותר לקהל הגברי שמוכן לחיות עם אי הנוחות שקשורה בנסיעה ברכב כבד, רועש וקשה לתמרון.

סובארו פורסטר הוא הדוגמה המובהקת ביותר לרכב שטח שמסוגל לנסוע בשטח, להגיע לפינות נידחות עם ציוד פיקניק למשפחה ובסוף היום לחזור לשיוט רגוע בכביש 6 עם דגש גבוה מאוד על בטיחות, על נוחות וכמובן על האמינות המיתולוגית של סובארו.

היתרונות האלו הם ככל הנראה מה שהפך את הפורסטר לאחד מלהיטי המכירות הבולטים ביותר של שנת 2021, וגם העובדה שפשוט מדובר ברכב שאין לו מתחרים אמיתיים בשוק הרכב הישראלי.

המחיר: החל מ-1,599 ש”ח לחודש

כיצד לפורסטר אין מתחרים בשוק כל כך סואן?
התשובה היא המחיר והיכולת.

מחירו של הפורסטר הוא בין 169,900 שקלים ל-209,900 שקלים לגרסה הכי מפוארת. מסלול המימון כולל מקדמה בגובה 30 אלף שקלים, 60 תשלומים של 1,599 שקלים, ותשלום בסוף התקופה בגובה 62,500 שקלים.

מבחינת היכולת, הפורסטר מתוכנן סביב מכלולים של מכוניות נוסעים ולא מכלולים כבדים של רכבי שטח, כלומר יש לו את הזריזות והבטיחות של מכוניות הנוסעים של סובארו, אבל יותר חשוב מכך, בפרק השטח, הפורסטר מצויד במערכת 4X4 קבועה עם בקרות אלקטרוניות שמבטיחה שבמקומות שבהם רכבים בלי 4X4 ייתקעו בקלות, הפורסטר ימשיך לנסוע.

רוצים לנסות את הפורסטר החדשה?
לתיאום נסיעת מבחן השאירו פרטים >>


המערכת של סובארו לא מיועדת “רק” לכביש אלא לכל סוגי תנאי השטח, וכוללת (בהתאם לגרסה) גם בקרת ירידה במדרון ששומרת על הנהג או הנהגת בירידות תלולות והופכת את מלאכת הנסיעה בשטח למשימה פשוטה.

תיבת ההילוכים של ברכב היא אוטומטית רציפה, כך שעלויות התחזוקה שלה מינימליות, אבל יותר חשוב מכך – התיבה מכוילת כך שהמנוע יימצא תמיד בשיא היכולת אבל לא בשיא המאמץ, מה שמאפשר לפורסטר להשיג נתוני צריכת דלק שרכבי שטח קשוחים כנראה לא יכולים להשיג.

גם בפחות מ-200 אלף שקל

המנוע הוא הגרסה המודרנית ביותר של מה שסובארו יודעת לעשות מאז שנות ה-70: מנוע בוקסר, כלומר מנוע שטוח. התצורה הזו הפכה את המנועים של סובארו לאגדיים מבחינת האמינות, והמנוע של הפורסטר מפיק 182 כוחות סוס, אחד ההספקים הגבוהים ביותר בקטגוריה, בשילוב עם קלות תחזוקה שמי שיקנה רכב שטח גדול וקשוח יכול לפעמים רק לחלום עליה.

בשורה התחתונה:
אפשר לרכוש רכבי שטח רבים, אבל מעטים ישאירו עודף מ-200 אלף שקלים. הפורסטר הוא הבחירה ההגיונית ביותר למי שרוצה לשלב בין שני העולמות של הכביש והשטח עם מינימום של פשרות על קלות נהיגה, אמינות ונוחות.

רוצים לנסות את הפורסטר החדשה?

לתיאום נסיעת מבחן, השאירו פרטים –

* לפחות 5 יחידות במלאי. המחיר מתייחס לדגם פורסטר Z ואינו כולל עלות של צבע מטאלי. מימון צד ג’ בכפוף לתנאיו ואישורו. מסלול מימון של מקדמה 30,000 ₪ 60 תשלומים, 1,599 ₪ ותשלום בסוף תקופה של 62,500 ₪ מבוסס על ריבית פריים + 2% (וכפוף לשינויים בריבית הפריים) ובתוספת עמלת הקמה של  1.5% ממחיר הרכב + דמי שעבוד בסך 350 ₪ שניהם + מע”מ. לא כולל אגרת רישוי 2,407 ₪ . אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרום לחיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. צריכת הדלק בפועל מושפעת גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב ומאפייני הנהיגה ויכולה אף להגיע לפער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה להלן. התמונה להמחשה בלבד. ט.ל.ח.

דילוג לתוכן