שבת, 24 יולי, 2021

רנגלר, גירסת הטנדר: ג’יפ גלדיאטור מגיע לישראל

Jeep Gladiator
צילום: ג'יפ

סמלת, יבואנית ג'יפ, משיקה בישראל את הגלדיאטור, גרסת הטנדר של הרנגלר. המטרה: לעיסת סלעים. כמה עולה התענוג? הפרטים בפנים

לאחר כמעט שנתיים ממועד הצגתו בארצות הברית, ג’יפ גלדיאטור מגיע לישראל ביבוא סדיר על ידי סמלת, יבואנית ג’יפ. הגלדיאטור הוא בעצם גרסת הטנדר של ג’יפ רנגלר הוותיק, אך בניגוד לרנגלר – הגלדיאטור מבוסס על שלדה ארוכה ב-787 מילימטרים, כדי לאפשר ארגז גדול מאחור.

מוצר מכוון שטח

בדומה לרנגלר הרגיל, גם הגלדיאטור מבוסס על שלדת סולם, כלומר שלדת מתכת חזקה ושני סרנים חיים ומצויד גם בתיבת העברה הכוללת הילוך כוח לנסיעה בשטח קשה. הגלדיאטור ישווק בישראל רק בגרסת הרוביקון, אשר מיועדת לנסיעה בשטח קשה. יתר גרסאות הגלדיאטור, הוויליס, הספורט והמוהאבי, יישארו בארצות הברית, או לסירוגין בסוכנויות היבוא המקביל.

Gladiator

המנוע של הגלדיאטור אינו שונה מזה של רנגלר רגיל אשר משווק בארצות הברית: מנוע בנזין בנפח 3.6 ליטרים בעל שש בוכנות, אשר מפיק 280 כוחות סוס. דווקא המנוע הזה אינו משווק בישראל ברנגלר הרגיל, וחבל שכך. הגלדיאטור משווק בארץ רק בגרסה אוטומטית בעלת שמונה מהירויות.

אביזרי בטיחות מתקדמים – בתשלום

לפי היבואנית, הגלדיאטור משווק בישראל רק ברמת הגימור רוביקון, אבל גם בין דגמי הרוביקון יש הבדלים: יש רוביקון רגיל, רוביקון S ורוביקון שבישראל מכנים SAFETY, כלומר בטיחות. כל הדגמים מצוידים באותו מנוע, בגג קשיח שניתן לפירוק ובחישוקי 17 אינץ’, אך גרסת ה-S מוסיפה למשל פנסי LED ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בקוטר 8.4 אינץ’ וגם בקרת אקלים. ברמת הגימור הבכירה ביותר יש למשל מערכת שמע של אלפיין, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לניטור של שטחים מתים בצדי הרכב.

המחירים מתחילים ב-419 אלף שקלים עבור גלדיאטור רוביקון הבסיסי ביותר. גרסת הביניים, ה-S, עולה 449 אלף שקלים, וכדי לקבל את אבזור הבטיחות האקטיבי תצטרכו לשלם 464 אלף שקלים.

דילוג לתוכן