בשנות השבעים והשמונים, זמן רב לפני שבישראל שמעו על טויוטה, ניסאן ואיסוזו, הבחירה העיקרית ולמעשה כמעט היחידה של הישראלים שרצו טנדר עבודה בינוני קשוח היתה טנדר פיג’ו – ה-304, ה-404 ואחריהם גם ה-504.
הטנדרים העגלגלים, שקומץ מהם אפילו הגיעו לישראל בגרסת ארבע על ארבע, שימשו את כולם: החל בקיבוצניקים וכלה במי שרצה להוביל מקרר. אבל עם השנים ובמקביל לכניסתם של טנדרים יפנים, פיג’ו הפסיקה לשווק בישראל טנדרים והאגדה הסתיימה.
מדיזל צנוע ועד 207 כוחות סוס
בדרום אמריקה לעומת זאת, הטנדרים של פיג’ו עדיין עובדים ואפילו ניתן לרכוש חדשים כאלה ישר מהסוכנות, כפי שמוכיחה פיג’ו אשר משיקה את פיג’ו לנדטראק, טנדר בינוני אשר מיועד להתחרות בטויוטה היילקס, איסוזו דימקס ודומיהם. הלנדטראק, שישווק ברוב מדינות אמריקה הלטינית, יוצע גם בגרסה רגילה וגם בגרסת שטח בעלת הנעה כפולה, כאשר המנוע העיקרי יהיה מנוע טורבו דיזל בנפח-1.9 ליטר אשר מפיק 148 כוחות סוס. לצד מנוע הדיזל, פיג’ו תציע גם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים אשר מפיק 207 כוחות סוס.
תא נוסעים כמו של פיג’ו 208
שפת העיצוב של פיג’ו אשר מוכרת היטב גם בישראל מפיג’ו 208, פיג’ו 2008 וכל יתר דגמי החברה ניכרת היטב גם בלנדטראק, אשר נושא חרטום זהה ליתר דגמי החברה הקטנים. גם בפנים ניכר שבפיג’ו החליטו שגם למי שנוסע בטנדר מגיע ליהנות מתא נוסעים כמו של הדגמים הפרטיים, החל במערכת המולטימדיה המקורית וכלה ב”פסנתר” הכפתורים שמתחת לפתחי המיזוג. הלנדטראק, לצערנו, יישאר נחלתם הבלעדית של תושבי דרום אמריקה, אבל תמיד נחמד שיש על מה לפנטז בספרדית.