יום שלישי, 14 ספטמבר, 2021

חוויית נהיגה על מסלול מרוצים – כאן בישראל

.
צילום: אורון גולקרוב

חולמים להפוך לנהגי מרוצים ליום אחד? היום אפשר להגשים את החלום ממש כאן, בישראל, ולנהוג במכונית מרוץ מקצועית במסלול מרוצים כמו באירופה, בחוויה מלאת אדרנלין וכיף טהור. ראם סמואל, מייסד פרודרייב: "על המסלול יש חוקי משחק אחרים"

הרבה נהגים בישראל נוסעים במכוניות ספורטיביות, אבל על מסלול מרוצים אמיתי במכונית מרוץ מקצועית – האווירה שונה לחלוטין גם מהכבישים המהירים ביותר בישראל.

“מי שאוהב נהיגת מרוצים, יכול לנסות אותה ביום חווייתי על מסלול מרוצים במכוניות מרוץ אמיתיות”, אומר ראם סמואל, מייסד חברת פרודרייב, שזכה פעמיים באליפות צרפת הבינלאומית במרוצי מכוניות. “על המסלול אפשר לעשות דברים שאי אפשר לעשות על הכביש כמובן, ומעבר לכיף ולאדרנלין שמציף את הגוף, רוכשים בהדרכה ידע שיכול להציל חיים”.

“חוויה של נהיגת מרוצים אמיתית”

לא חייבים להיות מיכאל שומאכר כדי להפוך לנהג מרוצים ליום אחד, ובשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגיעים כדי לטעום חוויה של משהו חדש, שגם משדרגת את כישורי הנהיגה.

התלמידים מגיעים למסלול המרוצים של פרודרייב שממוקם בערד ומארח גם את אליפות ישראל בנהיגת מרוצים, ושם לומדים את הטכניקה שעומדת בבסיס הספורט המרגש הזה. לדברי סמואל, הגישה בלימוד נהיגת מרוצים היא הרבה יותר מחושבת וטכנית ממה שרובנו מבינים.

“האימון מתבצע במכוניות מרוץ מקצועיות המשתתפות באליפות צרפת למרוצי מכוניות – פיג’ו 208 רייסינג”, מסביר סמואל. “אלו מכוניות שיוצרו במיוחד למסלול המרוצים והן לא מורשות לנסיעה בכבישים רגילים”. מסלול המרוצים ממוקם בערד, אך אימונים מסוימים, כמו למשל אימוני כביש ומגרש – מתקיימים באזורים נוספים כמו לטרון, חיפה ונתניה.


“זו המתנה האידיאלית למי שרוצה לחוות נהיגת מרוצים אמיתית במסלול מרוצים אמיתי, עם חוקי משחק אחרים לחלוטין, וגם הזדמנות לגלות אם אולי בפנים מסתתר נהג או נהגת מרוצים”, אומר בחיוך גידי קרונין, ממקימי פרודרייב שגם מחזיק בתעודת אלוף במרוצים בטורקיה.

“מגיעים אלינו המון אנשים דרך מתנות שקיבלו מהחברים או מהמשפחה, וגם הרבה קבוצות דרך חברות הייטק שמפנקות את העובדים שלהן ורוצות להפוך אותם לנהגים טובים יותר על הדרך”, הוא מסביר. “חלקם בטוחים שהם יודעים לנהוג, ונדהמים מכמה שיש להם עוד ללמוד”, מוסיף סמואל.

מתעניינים בחוויית נהיגת מרוצים?
השאירו פרטים >>

משאירים את האגו בחוץ

“יש אצלנו אפילו נהגים שמגיעים אלינו להדרכות ואז ממשיכים איתנו עד לקבלת רישיון נהיגת מרוצים ישראלי”, מספר סמואל. “המצבים שאליהם מגיעים במכונית מרוץ ביום אחד בלבד הם מצבים קיצוניים שהרבה נהגים ונהגות לא יחוו בכביש, לא מבחינת המהירות ולא מבחינת האדרנלין”.

“לנהיגת מרוצים אין גיל, אין לה מעמד חברתי וגם לא צריך חשבון בנק מנופח. לפי החוק אפשר לנהוג במכונית מרוץ מגיל 14, ולמעשה כך החלו להתחרות לא מעט אלופי עולם”, הוא מוסיף.

כמה זמן נמשך אימון כזה?

“זה תלוי מאוד בסוג האימון. יש אימונים בני כשעתיים, ויש קורסים לנהיגת מרוצים שאורכים אף 3 חודשים – הכל בהתאם לשאיפות הלקוח”.

“את מה שאנחנו עושים – אנחנו עושים מאהבה למקצוע, מניסיון של שנים בנהיגת מרוצים”, הוא מסכם, ומוסיף כי מדובר בחוויה שמתאימה כמעט לכולם. “זו חוויה שלא דורשת לרכוש מכונית מרוץ, לא רכישה של זמן מסלול כמו באירופה ולא מבקשת הרבה חוץ מריכוז ושמירה על הכללים”, מוסיף קרונין.

“כל מה שצריך כדי לעלות על מסלול מרוצים הוא להשאיר את האגו בחוץ. את היתר, האדרנלין והכישורים של הנהג כבר יעשו לבד”.

איך זה נראה על המסלול?
צפו >>

מתעניינים בחוויית נהיגת מרוצים?

השאירו פרטים –

דילוג לתוכן