יום שלישי, 14 ספטמבר, 2021

פחות קיצונית: פורשה מציגה 911 ללא כנף אחורית

פורשה 911
צילום: פורשה

יש לקוחות של פורשה שאינם רוצים שמישהו יידע שהם רכשו את ה-911 הקיצונית. לכן, במיוחד עבורם, פורשה מציגה את ה-911 - ללא הכנף האחורית

פורשה הגרמנית מציגה גרסה “מתונה” ל-911 GT3 האגדית. ההבדל: אין לה כנף אחורית.

בדומה ללא מעט דגמים של מכוניות הספורט של פורשה, היצרנית הציגה כבר לפני כמה שנים את גרסת ה-GT3 האימתנית של ה-911, כאשר הפילוסופיה שעומדת מאחורי הדגם היא ברורה: אם הלקוחות רוצים לקנות מכונית מרוץ אבל אין להם מסלול לנסוע בו, אפשר לייצר עבורם מכונית מרוץ, להוריד ממנה כמה פריטים שהם חובה על מסלול המרוץ, אולי להוסיף מזגן ולמכור בסוכנויות.

זהו גם המקרה של ה-GT3, אבל אז בפורשה שמו לב שה-GT3 לא רק נוסעת כמו מכונית מרוץ, היא גם נראית כמו מכונית מרוץ עם ספוילר אחורי ענק וכלוב בטיחות בתוך הרכב. הדבר לא התאים לכל הלקוחות של פורשה, בטח לא לאלה שמעדיפים שלא להיעצר על ידי המשטרה.

אותם 510 כוחות סוס

למען אותם לקוחות שלא רוצים את הספוילר והבלגן, פורשה מציגה את ה-911 בגרסת ה- GT3 “טורינג”, כלומר תיור. ההבדל הוויזואלי החשוב ביותר הוא חסרונו של הספוילר הענק מעל תא המטען, אותו ספוילר שנחשב שימושי ב-250 קמ”ש על מסלול מרוצים אבל פחות תורם במסלול שהוא לא מסלול מרוץ. בנוסף, פורשה הסירה את כלוב ההתהפכות.

אבל את מה שחשוב וטוב פורשה השאירה: המנוע של ה-GT3, אשר מפיק 510 כוחות סוס מנפח של 4.0 ליטר ותיבת ההילוכים הידנית. מכיוון שמדובר בגרסה “מרוככת”, פורשה מציעה הפעם תיבה אוטומטית בעלת שבע מהירויות. את הזינוק למהירות 100 קמ”ש בגרסה ה”רכה” עם תיבת ההילוכים הידנית, היא משלימה תוך פחות מארבע שניות, וכל החבילה ה”מרוככת” הזאת תהיה זמינה לרכישה בקרוב גם בפורשה ישראל.

דילוג לתוכן