יום שני, 1 ינואר, 2024

דייויד בקהאם נכנס לשוק הרכב החשמלי

.
צילום: לונאז

הכדורגלן ואיש העסקים דייויד בקהאם החליט לרכוש חלק מיצרנית רכב חשמלי חדשה, אבל כזו שלא מייצרת מכוניות חדשות

דייוויד בקהאם בן ה-46 קנה את תהילתו כקפטן נבחרת הכדורגל הבריטית, לאחר מכן עבר לארצות הברית בעקבות הכסף הגדול, וזכה להינשא גם לספייס גירל – כיום מעצבת אופנה. אבל לצד כל אלה, דייוויד בקהאם הוא גם איש עסקים המחזיק בקרן השקעות בשם DB VENTURES, כי גם הוא וגם פוש ספייס צריכים גם לדאוג לכמה שקלים בחשבונות הפנסיה.

מישן מזהם, לחדש מחשמל

כך, החודש הודיעה לונאז הבריטית שבקהאם רוכש עשרה אחוזים מן החברה באמצעות קרן ההשקעות שלו. לונאז היא יצרנית של מכוניות חשמליות, אבל בניגוד לטסלה, לונאז לא מייצרת מכוניות חשמליות חדשות, אלא דווקא מכוניות חשמליות ישנות. לונאז עצמה הוקמה בשנת 2018 עם מטרה ברורה: לקחת מכוניות בריטיות קלאסיות ולהפוך אותן למשהו נקי יותר, תוך הקפדה על אותם סטנדרטים של הרכבה ושל הנדסה אשר אפיינו את המקור.

כך, אפשר כיום להיכנס אל לונאז עם כל מכונית בריטית משנות השישים והשבעים – למשל אסטון מרטין, יגואר או ריינג’ רובר, להשקיע סכום של כמה מאות אלפי לירות סטרלינג כולל מחיר הרכב – ולקבל רכב עם מנוע חשמלי. הסבה של ריינג’ רובר עתיקה לדוגמה, תעלה לכם 245 אלף לירות סטרלינג, מחיר לחברים. עלות כפולה להסבת רולס רויס פאנטום למכונית חשמלית.

בתמורה, לונאז תפרק את המכונית הישנה עד לרמת השלדה העירומה ואז תרכיב אותה מחדש עם מנוע חשמלי ועם סוללה אשר יחליפו את מנוע הבנזין העתיק.

לדברי בקהאם, “לונאז מייצגת את החדשנות הבריטית מבחינת טכנולוגיה ועיצוב. נמשכתי להשקעה בחברה, בזכות עבודות השחזור שלה ואני מצפה להפוך לחלק מתהליך הצמיחה של החברה”. בפועל, ההשקעה של בקהאם (שאגב, לונאז לא מפרסמת את היקפה) תאפשר לחברה להגדיל את מאגר העובדים שלה ולהגיע ל-500 משרות עד שנת 2024.

דילוג לתוכן