יום חמישי, 24 יוני, 2021

בנטלי תשתתף במרוץ “פייקס פיק” – הנחשב לאחד המסוכנים בעולם

בנטלי קונטיננטל GT3
צילום: בנטלי

בנטלי הבריטית תשתתף החודש באחד המרוצים המסוכנים בעולם. המכונית שנבחרה היא גרסת מרוצים של ה-3 GT. כך בנטלי מתכוננת לנצח במרוץ אל העננים

בנטלי הבריטית תשתתף השנה במרוץ “פייקס פיק” בארצות הברית, עם גרסה משודרגת מאוד של הקונטיננטל 3GT.

מרוץ הפייקס פיק, או “המרוץ לעננים”, נחשב לאחד המרוצים המסוכנים והלא שגרתיים בעולם, גם בגלל המבנה המיוחד של המסלול, גם בגלל המשתתפים וגם בגלל שמדובר במרוץ שהמכוניות המשתתפות בו מטפסות לגובה רב של 1,440 מטרים תוך דקות ספורות ועוברות בין כמה אזורי אקלים תוך פחות משעה.

בימים כתיקונם, הכביש אשר מטפס אל פייקס פיק בקולורדו נחשב לעוד כביש שלוקח כמה שעות לנסוע לאורכו, עם עצירות ביניים כדי להתפעל מהנוף. אבל פעם בשנה, הכביש נסגר לציבור והופך למסלול מרוצים באורך של 20 קילומטרים, בו כל נהג מנסה לקבוע זמן יותר מהיר על פני לא פחות מ-156 פניות אשר מסתיימות בקו הסיום בגובה של 4,302 מטרים.

קונטיננטל 3

הספק משודרג ומערכות קירור נוספות

הפעם הראשונה בה התקיים במקום מרוץ אל הפסגה היתה בשנת 1916 – ועם השנים הפך המרוץ להרבה יותר מתחרות משעשעת בה המקומיים ניסו לנצח זה את זה. בהתחלה היו אלה מתחרים אמריקאים שניסו להגיע אל הפסגה כמה שיותר מהר, ואז הצטרפו גם יצרני הרכב. בנטלי הבריטית אינה יוצאת דופן, וצפויה להשתתף השנה עם אחד הדגמים היוקרתיים ביותר של היצרנית – הקונטיננטל 3GT.

מחירה של בנטלי קונטיננטל בישראל נע באזור ה-1.8 מיליון שקלים, אבל המכונית שתתחרה בפייקס פיק ב-27 ביוני 2021 היא משהו שונה מאוד מהמכונית שניתן לרכוש בישראל: קודם כל, מנוע הטורבו של ה-3GT עבר לא מעט שדרוגים והספקו הועלה ל-750 כוחות סוס. הבוכנות וספת היניקה הוחלפו כדי להתמודד עם הלחצים שקשורים בעבודה בגובה רב, כדי לספק את כל הכוח ברבע האחרון של המסלול אשר מתרחש בפועל בגובה של מעל 3,000 מטרים.

מערכת הקירור הרגילה קיבלה תוספת של מערכת קירור משנית אשר מותקנת בחלק האחורי של הבנטלי, וגם תיבת ההילוכים שודרגה לתיבת מרוצים כדי לעמוד בעומס הנוסף. השלדה עברה גם היא מסכת שדרוג והקפיצים דווקא עברו ריכוך, כדי להתמודד באופן טוב יותר עם קטעי המסלול המשובשים. בנטלי עצמה כבר החלה לבצע בדיקות של הרכב בארצות הברית, וצוותים של היצרנית כבר הסתערו על המסלול כדי ללמוד אותו לעומק.

בנטלי אפילו פרסמה כבר הערכה זהירה לפיה ה-3GT תוכל לסיים את המסלול (שבדרך כלל אורך מעל שעה) בנסיעה רגילה ללא עצירות, תוך תשע דקות בלבד.

דילוג לתוכן