יום שישי, 15 אוקטובר, 2021

מהפיכת השוואות המחירים מגיעה לעולם ביטוח הרכב

.
צילום: Shutterstock

אתר bestie, שחקן חדש בשוק ביטוח הרכב, מאפשר השוואת מחירים רחבה ושקופה בתחום. המיזם הישראלי פועל לפי מודל השוואת המחירים אשר הוביל בהצלחה את מהפיכת השוואת המחירים של Skyscanner בעולם התיירות

מיזם חדש יצא לדרך בישראל: bestie, אתר השוואת מחירי הביטוח הראשון בישראל (אגרגטור) עם מבחר הפוליסות הגדול ביותר בתחום הביטוח, המגיש תוך מספר דקות את מספר ההצעות הרב ביותר, בהתאמה לכל צרכן.

bestie אינו מחויב לאף סוכן או חברת ביטוח. בשלב הראשון יציע האתר השוואת מחירים של ביטוחי הרכב, ובעתיד יציע שירות השוואת ביטוח דירה ונסיעות לחו”ל.

“רוב האתרים בתחום לא אובייקטיבים”

מסקר שנערך על-ידי חברת 2thepoint, עולה כי 87% ממבטחי הרכב מבצעים השוואת מחירים לפני רכישת הביטוח, כאשר בממוצע בודק כל אחד מהמבטחים כ- 1.6 מקורות. עוד עלה מהסקר כי עיקר השוואות המחירים בעולמות הביטוח נערכים באמצעות אינטרנט (72%). “אתר bestie בא לתת מענה לצורך הזה ולמעשה הוא האגרגטור היחיד בישראל להשוואות מחירים עם מספר רב של הצעות מחיר וחף מאינטרסים בביטוח הרכב”, אומרת תמר גרזון, מנכ”לית האתר.

כאמור, bestie הוא האתר היחיד המציע השוואת מחירים ואינו סוכן מטעם, ועל כן עונה על הצרכים של מבוטחי הרכב בישראל. “בישראל, ל-90% מהישראלים יש רכב בבעלותם, כאשר ל-92% מאותם בעלי רכבים יש לפחות רכב אחד בבעלות פרטית, כך שיש ביקוש רב לביטוחים ועל כן צורך גבוה להשוואת מחירים”, מסבירה גרזון.

“אך רוב אתרי האינטרנט בתחום הביטוח פועלים כסוכנים ולא כאתרי השוואות מחירים אוביקטיביים, לכן יש להם אינטרס למכור פוליסות מסוימות ומספר ההצעות שלהם נמוך”. לדברי גרזון, בניגוד למתחרים, אתר bestie פועל ללא אינטרסים כלכליים מול הלקוח או הצרכן ועל כן השוואת מחירים תתקבל ממספר שיא של עד 20 הצעות וללא שיקולים חיצוניים למעט צרכי ורצונותיו של הלקוח.

אונליין לצד שירות אנושי

מתוך הסקר עולה נתון מעניין, לפיו למרות העדפת הצרכנים להשוות מחירים באונליין, רק 22% ביצעו בפועל רכישה של ביטוח מקיף דרך האינטרנט. בקרב האנשים אשר בחרו לפנות ישירות דרך סוכן, 30% עשו זאת בשל תחושת הזמינות ו-37% בשל היחס האישי.

בסיום השוואת המחירים המתבצעת אונליין ב-bestie, מתקבלות עד 20 הצעות המתאימות ביותר, לפי הנתונים האישיים של כל צרכן. תוך שעה מרגע הבחירה בפוליסה המיטבית, הסוכן המציע ייצור קשר עם הלקוח על מנת לסגור את העסקה, כך שהשירות עצמו יהיה בין אישי וזמין.

גרזון ממשיכה ומסבירה כי יתרון נוסף של bestie הוא הפירוט אודות כל חלקי הפוליסה בשפה ברורה ונגישה. “בעולם של כלים פיננסיים מורכבים, בעלויות צולבות ופוליסות ביטוח מסובכות, אנחנו מחפשים את הפתרונות הידידותיים, ההוגנים והפשוטים ביותר. על כן בנינו כלי חדשני להשוואת הכיסויים של כל הצעה אשר יכול להעניק לכל אחד את התמונה הברורה ביותר לגבי הצרכים שלו ותנאי הפוליסה שלפניו”.

“יביא לירידת מחירים והתייעלות”

אחת ההשראות לאתר bestie הוא אתר Skyscanner, אשר הביא למהפכה של ממש בתחום התיירות. עד לפני מספר שנים לא רבות, תכנון החופשה בחו”ל חייב מעבר דרך סוכנות נסיעות. נדרשנו לפנות אל הסוכנות ולקבל הצעה לטיסה ונופש על בסיס חברות התעופה והרשתות השונות שנמצאות בשיתוף פעולה. עם המעבר להשוואת מחירים, ובמיוחד עם כניסת אתר Skyscanner, החלו הצרכנים לפנות באופן ישיר אל החברות השונות באמצעות רשת האינטרנט.

האתרים הובילו למהפכה של ממש, וכיום כל צרכן וצרכנית יכולים לבחור את הטיסה המתאימה והמשתלמת להם ביותר, לפי הצרכים שלהם, היכולות שלהם וטעמם האישי, וזאת מקרב כלל האפשרויות הקיימות בשוק. התחרות על לב הצרכן הובילה לשיפור השירות, המבחר, וכמובן לירידת מחירים משמעותית.

“פרסונליזציה זה שם המשחק”, מסבירה גרזון, שהיתה מנכ”לית טרווליסט עד השנה שעברה. “ממש כמו בהזמנת כרטיסים לחו”ל, כך גם בעולמות הביטוח. לכל אחד הביקוש והצרכים שלו ואין צורך להסתמך על חברה או סוכן כאלה ואחרים, אלא לבחון את כולם ביעילות נטולת אינטרסים ולבחור בפוליסה המתאימה והמיטיבה ביותר”.

לסיכום, הוסיפה גרזון כי “הצטרפותו של שחקן אגרגטורי לעולם הביטוח יביא, עם הזמן, לתחרות יעילה יותר במחירי הביטוח ואיתה ירידה במחירים והתייעלות החברות לטובת הצרכן”.

דילוג לתוכן