יום שלישי, 16 ינואר, 2024

ב.מ.וו סדרה 5: רק הגרסה הנקייה תשווק בישראל

The New Bmw 530e
צילום: BMW

היצע הגרסאות של סדרה 5 יצומצם לגרסה אחת בלבד אשר מצוידת בהנעת פלאג אין הייבריד. סוללת המנוע החשמלי מסוגלת להיטען משקע טעינה ייעודי אשר מאפשר נסיעה לטווח של 56 קילומטרים

דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, משיקה בישראל את מתיחת הפנים של סדרה 5: הבשורה החשובה ביותר עבור הצרכנים בישראל היא העובדה שהיצע הגרסאות של ה-5 יצומצם לגרסה אחת בלבד, אשר מצוידת בהנעת פלאג אין הייבריד, כלומר – מנוע בנזין שלצדו פועל גם מנוע חשמלי שאפשר לחבר לשקע טעינה.

השינוי הקוסמטי

לפי ב.מ.וו, ה-5 מתחדשת בגריל קדמי בעיצוב שונה אשר “מיישר קו” עם יתר דגמי היצרנית, כולל את ההדגשה של גודלו של הגריל (אם כי לא מדובר בגריל גדול כמו זה של רכבי הכביש שטח הגדולים של ב.מ.וו). בנוסף, הפנסים הקדמיים של ה-5 זוכים לגרפיקה שונה ועיצוב תלת מימדי. לפי ב.מ.וו, השינוי תקף גם לגבי הפגושים, מה שמוסיף עוד 27 מילימטרים לאורכה של המכונית, אשר מגיע כעת ל-4,963 מילימטרים.

מנוע חדש ונקי

השינוי העיקרי מבחינת הלקוחות הוא הצגתה של גרסה אחת בלבד לשוק הישראלי, אשר מצוידת במערכת הנעת פלאג אין הייבריד. המערכת מבוססת על מנוע טורבו בנפח שני ליטרים ומשרת כמה דגמים אחרים של ב.מ.וו. בסדרה 5 מנוע הבנזין מפיק 184 כוחות סוס. לצד מנוע הבנזין ה-5 מצוידת גם במנוע חשמלי אשר מפיק 109 כוחות סוס. סוללת המנוע החשמלי מסוגלת להיטען משקע טעינה ייעודי אשר מאפשר נסיעה לטווח של 56 קילומטרים. לאחר שהחשמל בסוללה נגמר, ה-5 עוברת כמו כל רכב פלאג אין הייבריד אחר לנסיעה במצב היברידי, וב.מ.וו מדגישה שכאשר נדרשת תאוצה חזקה, המכונית מזהה את הצורך בכוח הנוסף ומשחררת עוד 40 כוחות סוס ליצירת הספק משולב של 292 כוחות סוס למשך 10 שניות.

ה-5 המחודשת תשווק בישראל בשתי רמות גימור: 530E M SPORT הבסיסית וגרסת ה-M SUPERIOR הבכירה. ה-M SPORT הבסיסית עולה 480 אלף שקלים, ואילו הגרסה הבכירה אשר מצוידת גם בתאורת LED אדפטיבית, מצלמות היקפיות ומערכת שמע של הארמן קרדון עם 16 רמקולים – עולה 540 אלף שקלים.

דילוג לתוכן