יום ראשון, 19 ספטמבר, 2021

מבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי מהללים את סיאט ואאודי

מבחן ריסוק
צילום: Shutterstock

סיאט, אאודי ואיסוזו קיבלו כולן ציונים גבוהים במבחן הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי. מי המכונית שמשווקת גם בישראל שלא זכתה לציון הנחשק ביותר במבחן?

ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הבטיחות האחרונים שערך הארגון. ארגון EURONCAP נחשב כיום לארגון המחמיר ביותר באירופה בכל הנוגע למבחני ריסוק של מכוניות מדגמים שונים ומרסק מדי שנה כמה עשרות מכוניות מדגמים שונים, כמובן עם בובות ריסוק בתוכם, כדי לקבוע האם הן בטוחות, מה יש לשפר וכיצד תתנהג המכונית בזמן אמת.

הארגון עצמו בוחן מספר סוגים של “תאונות” בכל מכונית חדשה שמגיעה לידיו: מקדימה, מהצד וגם תאונות אשר מדמות פגיעה דווקא בהולכי רגל, כדי לקבוע האם הולכי הרגל ייפגעו קשה. סבב הנתונים הנוכחי אשר מפרסם הארגון כולל שורה של דגמי מכוניות חדשים, שחלק מהם גם משווקים בישראל. חלק מדגמים אלו, כך חשוב לציין, ישווקו בישראל בשנה הבאה.

ציונים גבוהים לאיסוזו, קיה ואאודי

בסך הכול, הנתונים אשר מפרסם הארגון מוכיחים ברובם, כי רוב דגמי המכוניות אשר נבחנו זכו לציונים טובים. כך, גרסתו החדשה של הטנדר של איסוזו, הדי מקס, קיבלה מן הארגון ציון בטיחות גבוה של חמישה כוכבים. למעשה, זהו הציון הגבוה ביותר שהארגון נותן. גם הדור החדש של קיה סורנטו, רכב הכביש שטח הגדול של קיה נבחן על ידי הארגון.

כך זה נראה:

במבחן, קיבל הסורנטו ציון גבוה של חמישה כוכבים מתוך חמישה. הסורנטו לא לבד: גם אאודי 3A וסיאט לאון החדשה זכו לציון מחמיא של חמישה כוכבים, כמו גם הלנד רובר דיפנדר החדש.

יונדאי מאכזבת, הונדה משתדלת

עם זאת, לא כל יצרני הרכב יצאו מרוסקים אך מחייכים: לפי פרסומי הארגון, יונדאי i10 הקטנה אשר משווקת גם בישראל, הצליחה לקבל ציון חלקי בלבד של שלושה כוכבים. הארגון מפרסם נתונים מקיפים על שיקוליו לתת רק שלושה כוכבים: כך במקרה של ה- i10, לוח המחוונים עלול לפצוע את הנוסעים. בנוסף, במקרה של תאונה צדית, קיימת סכנה לפגיעה בנוסעי הרכב, גם מבוגרים וגם ילדים.

מתמודדת נוספת אשר זכתה לציון חלקי בלבד היא המכונית החשמלית הונדה E, שאינה משווקת בישראל. ה-E החשמלית קיבלה ארבעה כוכבים מתוך חמישה, בין היתר מכיוון שבית החזה של הבובה אשר ישבה במושב הנהג נפגע וגם רגלה הימנית.

דילוג לתוכן