יום שני, 25 דצמבר, 2023

החסכונית: פרארי מציגה את ה-296

.
צילום: פרארי

פרארי מציגה את ה-296 GTB, מכונית על חדשה ליצרנית האיטלקית. אבל בניגוד לכל הדגמים שהוצגו בשנים האחרונות, הפעם מדובר בדגם בעל מנוע קטן, לפחות במונחים של פרארי

פרארי, יצרנית מכוניות העל האיטלקית המפורסמת ביותר בעולם, חושפת את ה-296 GTB, מכונית על חדשה ליצרנית.

אבל בניגוד לרוב דגמי פרארי, ה-296 GTB אינה מכונית על אשר מצוידת במנוע בעל 12 בוכנות או 8 בוכנות – אלא דווקא 6 בוכנות. גם הנפח יחסית קטן, “רק” 2.9 ליטר, אבל בפרארי מבטיחים הספק מנוע אשר מסוגל להביך מעט את מי שקנו את הדגמים היותר בכירים של היצרנית.

כוח היברידי

נפח המנוע המדויק של הדגם החדש, כך מסבירה פרארי, הוא 2,992 סמ”ק, ולכן נבחר השם של הדגם. אבל הפעם פרארי לא סומכת רק על בנזין: ה-296 GTB מצוידת במערכת פלאג אין הייבריד, כלומר היא יכולה לנסוע 25 קילומטרים על חשמל בלבד, לפני שמנוע הטורבו נכנס לפעולה. כאשר כל המערכות עובדות, יחס ההספק המשולב הוא כ-830 כוחות סוס, כאשר מנוע הבנזין לבדו אחראי ל-663 כוחות סוס ואילו מערכת ההנעה החשמלית אחראית ליתר ההספק.

תיבת ההילוכים היא תיבת ה-DCT כפולת המצמדים של פרארי, כלומר תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות. את הזינוק מ-0 ל-100 קמ”ש הפרארי משלימה תוך 2.9 שניות, והמהירות המרבית היא 330 קמ”ש.

פחות מטון וחצי, למרות הסוללות

אחד האתגרים החשובים ביותר שניצב בפני פרארי הוא לייצר מכונית קלת משקל, למרות השימוש בסוללות עבור מערכת ההנעה החשמלית. לפי פרארי, ה-296 GTB שוקלת פחות ממכונית משפחתית ממוצעת, 1,470 קילוגרמים ללא נוסעים ונוזלים. יתרה מזאת, פרארי מדווחת שחלוקת המשקל (כלומר כמה משקל יושב על החלק הקדמי וכמה על האחורי) היא 59.5 לטובת החלק האחורי, הנחשבת לחלוקת משקל אופטימלית שמיועדת להבטיח התנהגות כביש חדה ואחיזה גבוהה.

ה-296 GTB תהיה זמינה לרכישה גם בישראל, כמו כל יתר דגמי פרארי.

דילוג לתוכן