יום שני, 25 דצמבר, 2023

ספורטיבית: פורד אקספלורר ST הגיעה לישראל

Ford Explorer
צילום: פורד

רכב הכביש-שטח הבכיר של פורד מקבל גרסה ספורטיבית אשר נקראת ST. הביצועים משודרגים, המראה משודרג וגם תא הנוסעים. כמה היא עולה? הפרטים בפנים

דלק מוטורס, יבואנית פורד, החלה בשיווק פורד אקספלורר, רכב הכביש-שטח הבכיר של היצרנית האמריקאית בגרסת ST הספורטיבית.

ה-ST מצוידת במנוע בעל שש בוכנות בנפח 3.0 ליטרים אשר מפיק לא פחות מ-400 כוחות סוס באמצעות צמד מגדשי טורבו, אשר מועברים אל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים בעלת עשר מהירויות. ה-ST מסוגלת לזנק ל-100 קמ”ש תוך שש שניות בלבד, ולהגיע למהירות מרבית של 255 קמ”ש.

חישוקי 21 אינץ’ ובלמים משודרגים

כדי להבדיל בין ה-ST הספורטיבית ובין יתר גרסאותיה של האקספלורר, ה-ST כוללת חבילת עיצוב ייחודית עם שבכה קדמית בגימור שחור מבריק, כיתוב EXPLORER מיוחד על מכסה המנוע, צביעה שחורה לבתי המראות וחישוקי 20 אינץ’, בנוסף לארבעה צינורות מפלט אשר יוצאים דרך פגוש אחורי בעיצוב מיוחד. לקוחות שיהיו מעוניינים יוכלו גם להשתדרג לחישוקי 21 אינץ’ וחבילת בלמים משופרים.

הגרסה המאובזרת ביותר

בפנים, ה-ST מצוידת בצג מידע דיגיטלי בקוטר 12.3 אינץ’, במערכת שמע של B&O עם 14 רמקולים, מושבים קדמיים אשר כוללים כיוון חשמלי עם זכרונות, חימום ואיוורור וגם פונקציית עיסוי.

Ford Explorer St
Ford Explorer St

מחירה של האקספלורר ST מתחיל ב-384,900 שקלים ואילו חבילת הבלימה המשופרת וחישוקי ה-21 אינץ’ מעלה את המחיר ל-394,900 שקלים. לצד האקספלורר הספורטיבית, תושק גם גרסה בעלת הנעה אחורית בלבד של האקספלורר הרגילה, אשר מצוידת במנוע בנפח 2.3 ליטרים המפיק 300 כוחות סוס. עד כה שווקה גרסה זו בישראל רק עם הנעה כפולה, וכעת מתווספת גרסת הבסיס במחיר של 334,900 שקלים.

דילוג לתוכן