יום שלישי, 26 דצמבר, 2023

כלמוביל משיקה: יונדאי KONA היברידית חסכונית בצריכת דלק

Kona Hybrid
צילום: יונדאי

לדגם הקרוסאובר החדש צריכת דלק ממוצעת של 26.3 ק"מ לליטר, והוא כולל מערכות בטיחות אקטיביות, בהן מערכת התראה על עייפות הנהג ומערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. המחיר ההתחלתי: 147,900 שקלים

כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, משלימה את משפחת דגמי יונדאי KONA בישראל ומשיקה את KONA Hybrid החדשה. הדגם החדש מצטרף לדגמי הקרוסאובר העירוניים: יונדאי KONA טורבו הספורטיבית ויונדאי KONA EV, שכבר משווקים בישראל.

יונדאי קונה ההיברידית החדשה מוצעת בשלוש רמות גימור, ובמחיר של החל מ-147,900 ש”ח.

חיסכון בצריכת דלק

ביונדאי שמו דגש על צריכת הדלק, כאשר יונדאי קונה ההיברידית מציגה צריכה יוצאת דופן של עד 26.3 ק”מ לליטר בממוצע. יחידת ההנעה היברידית מורכבת ממנוע בנזין GDi בנפח 1.6 ליטר, בעל הזרקת דלק ישירה המספק 105 כ”ס ו-15 קג”מ, המסתייע במנוע חשמלי בהספק של 43.5 כ”ס (32Kw) ו-17.3 קג”מ המייצרים יחד הספק משולב של 141 כ”ס ו-27 קג”מ.

המנוע החשמלי מסייע למנוע הבנזין באופן מידי בתאוצות. סוללת ליתיום-יון פולימר מתקדמת בעלת קיבולת של 1.56 קילוואט/שעה, יחד עם מערכת ניהול אנרגיה חכמה מאפשרת למנוע החשמלי לספק את אנרגיית ההנעה בזמן שיוט ובתחילת נהיגה למרחק קצוב. טעינת הסוללה מתבצעת על ידי מערכת אחזור אנרגיה ומבטיחה זמינות אנרגיה למנוע החשמלי בכל עת. מערכת הדרייב מוד של הדגם מאפשרת שלושה מצבי נהיגה: Sport לביצועים מרביים, Normal לנהיגה יום-יומית אופטימלית ו-Eco לחיסכון מרבי בצריכת הדלק.

מערכות הבטיחות שודרגו

מערך הבטיחות של ה-KONA ההיברידית כוללת מערכות בטיחות אקטיביות מעובה ועדכוני תוכנה לשיפור פעולת ותגובת מערכות אלו לתנאי הכביש המשתנים, בהן: מערכת להתרעה מפני התנגשות חזיתית המשלבת בלימת חירום אוטונומית, מערכת סיוע אקטיבית למניעת ותיקון סטיה מנתיב באמצעות פעולות היגוי אוטונומיות, מערכת לשמירת הרכב במרכז הנתיב ועקיבה אחרי תוואי הכביש, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים לשמירה על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים,  מערכת התרעה על עייפות הנהג ומערכת חיווי והתראה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי.

אל המערכות האקטיביות מצטרפים מבנה קשיח מתקדם המשלב אזורי ספיגת אנרגיה בזמן תאונה ושש כריות אוויר להגנה מרבית על הנהג והנוסעים.

המראה הספורטיבי עבר מתיחת פנים

מעצבי יונדאי שדרגו את המראה של KONA Hybrid עם חזית חדשה, השומרת על החלוקה המפלסית של יחידות התאורה. את המראה הספורטיבי משלימים מגוון צבעים בוהקים ובולטים, אופציה לצביעה דו-גוונית עם גג בצבע שחור (ברמת גימור supreme) וחישוקי סגסוגת קלה חדשים וקלים בגדלים של 16 ו-18 אינטש.

דילוג לתוכן