יום שלישי, 23 אפריל, 2024

לקסוס משיקה את IS בגרסת ספורטיבית

Lexus Is F Sport
צילום: לקסוס

לקסוס משיקה בישראל את גרסתה הספורטיבית של מכונית המנהלים, אשר הגיעה לישראל עד כה בגרסה ההיברידית

יבואנית לקסוס משיקה בישראל את מכונית המנהלים הבינונית של לקסוס, ה-IS, בגרסה ספורטיבית ראשונה. עד כה שווקו בישראל לקסוס IS רק בגרסאות אשר מיועדות לשיווק בשוק הרכב האירופי, אך כעת, עקב שינוי מגמה בלקסוס העולמית – נפתח היבוא לישראל גם לרכבים אשר מיועדים לשוק האמריקאי, שם ה-IS נחשבת למכונית ספורטיבית ומשווקת בגרסה קרבית בהתאם.

ספורטיבית במוצהר

בשונה מדגמים רבים של לקסוס, אשר שמים לא מעט דגש על איכות הסביבה, ה-IS F SPORT, כפי שהשם רומז – היא מכונית ספורטיבית במוצהר. לפי לקסוס, ה-IS F SPORT עברה הקשחה של השלדה בכמה מקומות כדי לשפר את התנהגות הכביש ולהפוך את הרכב לחד יותר: בחיזוק תומכי הרדיאטור, בהגדלה של נקודות הריתוך הקדמיות, כדי להעניק לשלדה יותר קשיחות, ועד לגג הרכב.

כדי להבדיל בין ה-IS F SPORT ובין דגמי לקסוס האחרים, בחרו בלקסוס לצייד את הגרסה הספורטיבית בחישוקי גלגלים בקוטר של 19 אינץ’, אשר גם מפחיתים ממשקל הרכב הכולל. הקפיצים של ה-IS F SPORT קשיחים ב-20% מהקפיצים של הדגמים הרגילים, ובנוסף, ה-IS F SPORT מצוידת גם במערכת בקרת מתלים אדפטיביים. מעבר לכך, הגרסה הספורטיבית כוללת גם פגוש קדמי ייחודי, מערכת פליטה כפולה, ספוילר אחורי מושחר ועוד. בפנים, גלגל ההגה שונה מזה של ה-IS הרגילות, כמו גם הדוושות והמושבים.

מנוע טורבו ראשון לדגם

כדי לגבות את כל ההצהרות הספורטיביות, לקסוס בחרה במנוע טורבו חדש בנפח של שני ליטרים, אשר מפיק 241 כוחות סוס ו-35.6 קג”מ, ומזניק את הלקסוס מאפס למאה קמ”ש תוך 6.9 שניות, ביחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות. מבחינה בטיחותית, ה-IS F SPORT מצוידת במערכת טרום התנגדות אשר כוללת אזהרת התנגשות חזיתית, בלימת חירום אוטומטית, איתור הולכי רגל וזיהוי רוכבי אופניים.

בנוסף, יש גם בקרת שיוט אדפטיבית דינמית לכל מהירות שפועלת מעל 30 קמ”ש וגם בעצירה: כלומר, ה-IS F SPORT יכולה גם להזדחל בפקק מבלי שהנהג יצטרך להפעיל את דוושות הברקס והגז (למעט מקרי חירום, כמובן).

מחירה של ה-IS F SPORT יחל ב-279,900 שקלים, ואילו חבילת ה-F SPORT PLUS, אשר כוללת לדוגמה גם מושבים קדמיים משודרגים, מעלה את מחירה של ה-IS ל-294,900 שקלים.

דילוג לתוכן