יום שלישי, 16 ינואר, 2024

יבואנית פורד מתחילה לשווק את הפומה בישראל

Puma
צילום: פורד

לאחר שהות ממושכת, רכב הכביש שטח הקטן של פורד מגיע גם לישראל. האם מנוע טורבו ושלוש רמות גימור ישכנעו את הצרכנים בישראל?

דלק מוטורס, יבואנית פורד, החלה בשיווק פורד פומה בישראל. הפומה עצמה הוצגה עוד בשנת 2019 ונחשבת לרכב הכביש שטח הקטן של פורד, כלומר מה שמכונה “סגמנט B”, אותה קבוצה בה מתחרים גם סיאט ארונה וקיה סטוניק.

הפומה, אגב, אינו שם חדש בהיצע של פורד: בעשור הקודם פורד שיווקה מכונית ספורטיבית שנקראה גם היא “פומה”, והיצרן ככל הנראה מקווה שמעט מהקסם הספורטיבי ההוא ידבק גם בקרוס אובר החדשה.

הרוח הספורטיבית נשמרה

לפי הנתונים הרשמיים של פורד, הפומה תופסת אורך של 4.20 מטרים ורוחב של 1.80 מטרים. נפח תא המטען של הפומה בלי הגלגל החלופי הוא 410 ליטרים – ותא המטען כולל בתוכו את מה שפורד מכנה MEGA BOX: תא פנימי לאחסון אשר נמצא בתוך תא המטען, בנפח של 80 ליטרים.

המנוע של הפומה מוכר מדגמים אחרים של פורד כדוגמת הפוקוס. זהו מנוע בנפח של ליטר אחד אשר מפיק 125 כוחות סוס באמצעות מגדש טורבו. הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, וזמן הזינוק של הפומה מאפס למאה קילומטרים לשעה הוא 10.2 שניות. המהירות המרבית, למי שמעוניין לנסות, היא 187 קמ”ש. צריכת הדלק המשולבת, כלומר גם בעיר וגם מחוץ לעיר, היא 16.3 קילומטרים לליטר.

שלוש רמות גימור

לפי המפרט של דלק מוטורס, כל פומה בכל רמת גימור מצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, כזו שפעילה גם במהירות עירונית וגם במהירות בינעירונית. בנוסף, הפומה מצוידת בתיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ומערכת לסיוע להתחמקות ממכשול, כמו גם ניטור עייפות נהג. בנוסף, קיימת גם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת סיוע בחניה.

הפומה משווקת בישראל בשלוש רמות גימור, כאשר ברמת הגימור הבכירה ביותר מותקנת מערכת שמע של באוארס אנד ווילקינס עם עשרה רמקולים, משטח טעינה אלחוטי וגג פנורמי נפתח. מחיר הגרסה הבסיסית של הפומה – הטיטניום – מתחיל ב 127,900 שקלים. גרסת הביניים, ה-ST LINE הספורטיבית, עולה 133,900 שקלים, ואילו הגרסה הבכירה ביותר, ה-ST LINE X, עולה 144,900 שקלים.

דילוג לתוכן