יום שני, 8 ינואר, 2024

סקודה אוקטביה: הגרסה הספורטיבית הגיעה לישראל

Octavia
צילום: סקודה

כדי להבדיל בין ה-VRS ויתר דגמי החברה, בחרה סקודה במספר גדול של שינויים עיצוביים אשר מבדילים בין האוקטביה VRS ובין האוקטביה הרגילה. ומה המחיר? כל הפרטים בכתבה

צ’מפיון מוטורס, יבואנית סקודה, החלה בשיווק אוקטביה VRS – גרסתה הספורטיבית של סקודה אוקטביה.

בדומה לדגמי ה-VRS שקדמו לה, גם אוקטביה VRS משתמשת בנוסחה המוכחת והמוכרת של התקנת מנוע חזק יותר אשר מגיע מגרסאותיהן הספורטיביות של מכוניות פולקסווגן, וכמובן שגם שדרוג של מערכות המתלים והבלימה.

כפליים כוח מאוקטביה רגילה

בניגוד לסקודה אוקטביה בגרסאות העממיות, שמנועיהן מפיקים כ-115 כוחות סוס, האוקטביה VRS מצוידת במנוע טורבו בנפח 2.0 ליטרים אשר מפיק 245 כוחות סוס ו-37.7 קג”מ שמזניקים את האוקטביה VRS ל-100 קמ”ש תוך 6.7 שניות בלבד ועד מהירות מרבית של 250 קמ”ש.

כדי לוודא שהאוקטביה VRS גם תישאר על הכביש, הדגם כולל בקרת שלדה דינאמית, כלומר יכולת לכייל מתא הנהג את מערכות הרכב השונות. בקרת השלדה הדינאמית של ה-VRS כוללת ארבעה פרופילי נהיגה: Normal, Comfort, Sport, Individual. ההיגוי עצמו גם מהיר יותר: 2.13 סיבובים מנעילה לנעילה במקום 2.7 באוקטביה רגילה, כלומר ההגה יותר חד והאוקטביה VRS פונה באופן יותר מיידי.

חישוקים גדולים ו-11 רמקולים

כדי להבדיל בין ה VRS ויתר דגמי החברה, בחרה סקודה במספר גדול של שינויים עיצוביים אשר מבדילים בין האוקטביה VRS ובין האוקטביה הרגילה, כולל גריל קדמי מושחם עם סמל RS, חלונות אחוריים כהים, אגזוז שונה וחבילת ספוילרים.

בנוסף, ה-VRS מצוידת גם בחישוקי גלגלים בקוטר 19 אינץ’. בפנים, האוקטביה VRS מצוידת במושבים ספורטיביים בתפירה מיוחדת בצבע אדום, הגה ספורטיבי, לוח מחוונים דיגיטלי כולל תצוגה מתחלפת של מידע וגם מערכת שמע בעלת 11 רמקולים. מבחינה בטיחותית, לצד כל מערכות הבטיחות האקטיביות המוכרות, האוקטביה VRS היא אחד מדגמי סקודה הראשונים אשר מוצעים עם כרית אוויר מרכזית בין המושבים הקדמיים אשר מונעת פגיעה בין הנהג והנוסע.

מחירה של האוקטביה VRS הוא 209,990 שקלים.

דילוג לתוכן