יום ראשון, 31 דצמבר, 2023

סקודה קושאק: רכב כביש שטח חדש ישווק רק בהודו

Kushaq
צילום: סקודה

סקודה חושפת תמונות ראשונות של רכב כביש שטח חדש שמיועד להודו, כאשר עלויות הפיתוח הזולות יבטיחו שהמחיר עבור הצרכנים ההודים יהיה נמוך

סקודה הצ’כית מציגה דגם חדש, אך כנראה שכדי לנהוג בו תצטרכו להרחיק עד מומבאי. לא מדובר בטעות: הקושאק, רכב הכביש שטח החדש של סקודה הוא כזה שמיועד לשיווק בעיקר בהודו ולמעשה פותח עבור השוק ההודי.

פלטפורמה מיוחדת לשווקים מתפתחים

הקושאק עצמו מבוסס על שלדה של סקודה שהיצרן מכנה “mqv a0 in”, הרבה ראשי תיבות שפירושן בפועל הוא שלדה עבור רכב קטן ובינלאומי. השלדה עצמה מיועדת להיות כזו שתשרת בעתיד גם דגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן, שסקודה כמובן משתייכת אליה. העיקרון שמאחורי השלדה ברור: הרבה מרווח פנימי למי שיש לו משפחה גדולה, יכולת לקבל כמה סוגים של מנועי בנזין של סקודה – וגם כמובן עלויות פיתוח זולות, אשר יבטיחו שהמחיר עבור הצרכנים ההודים יהיה נמוך.

המנועים מוכרים לכם?

למרות שהסקודה קושאק מיועד בעיקר לשוק ההודי, סקודה לא פיתחה עבורו מנועים שייסעו על תערובות תבלינים, אלא התמקדה במה שהחברה יודעת לעשות הכי טוב: להשתמש במנועים הוותיקים והמוכחים של קבוצת פולקסווגן, כלומר גרסאות של מנועים אשר מוכרים גם לישראלים מסקודה אוקטביה, קאמיק ודומיהם. המנוע הבסיסי של הסקודה קושאק יהיה בנפח של ליטר אחד, ואילו המנוע הבכיר יהיה מנוע בנפח 1.5 ליטרים. הקושאק יוצע גם עם תיבת הילוכים אוטומטית וגם עם תיבה ידנית, בהתאם לרמת הגימור.

המזגן עלינו

סקודה אומנם לא מפרסמת את כל הנתונים הטכניים אודות הקושאק, והתמונות שהיא כן טורחת לפרסם הן כאלו שמציגות את הרכב תחת מעטה הסוואה כבדה, אך את בסיס הגלגלים סקודה מפרסמת: המרחק בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים הוא 2,651 מילימטרים מכובדים, כלומר פחות או יותר כמו סקודה קאמיק ודומיו.

מעבר לכך, סקודה גם מדגישה כמה הקושאק מאובזר, לפחות בסטנדרט הודי. למשל, סקודה מבטיחה שהקושאק יצויד במזגן, אביזר שהישראלים כבר התרגלו מזמן לקיומו, אך כמובן שסקודה גם מסייגת: המזגן עלול להיות תוספת בתשלום. כך גם לגבי מכשיר הרדיו, שסקודה מבטיחה לרוכשי הקושאק, לפחות בחלק מרמות הגימור.

דילוג לתוכן