יום שני, 11 מרץ, 2024

בכורה עולמית: ה-SUV החשמלי של טויוטה יגיע לישראל ב-2022

Tmc Bz4x Exterior
צילום: טויוטה

דגם ה-bZ4X הוא הדגם הראשון של יצרנית הרכב המונע באמצעות סוללה. בחברה התבססו על ניסיון של 25 שנה בטכנולוגיית סוללות לרכב, ומבטיחים כי גם לאחר 10 שנות נסיעה הסוללה תוכל לשמור על 90% מהביצועים המקוריים

טויוטה הכריזה בסוף השבוע האחרון על הבכורה עולמית ל-bZ4X, הדגם הראשון בסדרה חדשה של רכבים חשמליים המונעים באמצעות סוללה.

ה-bZ4X הוא הדגם הראשון של טויוטה שפותח כרכב חשמלי המונע באמצעות סוללה (BEV). זהו גם הרכב הראשון שנבנה על הפלטפורמה הייעודית החדשה של טויוטה לרכבי BEV. שילוב יחידת הסוללה כחלק אינטגרלי של השלדה, המצבר הממוקם מתחת לרצפת הרכב, מעניק לו יתרונות כמו מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל מיטבית וקשיחות מרכב גבוהה, התורמים  לבטיחות ונוחות.

לוח סולארי נטען על הגג

ביצרנית הרכב התבססו על ניסיון של קרוב ל-25 שנה בטכנולוגיית סוללות לרכב חשמלי מתוצרתה כדי להבטיח את עמידות יחידת הליתיום-יון המניעה את ה-bZ4X. בטויוטה מבטיחים גם לאחר 10 שנות נסיעה רכב, הסוללה צפויה עדיין לשמור על 90% מהביצועים המקוריים.

טווח הנסיעה הצפוי הוא למעלה מ-450 ק”מ. ה-bZ4X כולל גג עם לוח סולארי שיסייע בטעינת הסוללה בזמן נהיגה או חנייה, ודור שלישי של Toyota Safety Sense עם מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות סיוע לנהג חדשות ומשופרות.

החזון של טויוטה: אפס פליטות Co2

ה- bZ4Xהוא הראשון בתת-מותג bZ החדש של טויוטה – שם שמייצג את beyond Zero ומבטא את החזון של החברה השואפת להגיע לאפס פליטות Co2.

בטויוטה מעוניינים לשמור על מובילות סביבתית שהחברה פועלת לפיה מאז היותה חלוצת תחום הניידות החשמלית כבר בשנת 1997, כאשר הושקה הפריוס, המכונית ההיברידית-חשמלית הראשונה בעולם.

דילוג לתוכן