יום שישי, 26 ינואר, 2024

המיקרובוס החדש של פולקסווגן: עכשיו על חשמל

.
צילום: פולקסווגן

המיקרובוס של פולקסווגן עבר הרבה שינויים מאז שנות ה-60', החל באמצעי תחבורה של ילדי הפרחים וכלה ברכב עבודה קשוח. עכשיו יש דור חדש והדגש הוא על איכות הסביבה

פולקסווגן העולמית מציגה דור חדש למולטיוואן, גרסת הנוסעים של הטרנספורטר המיתולוגי אשר החל את דרכו עוד בשנות ה-60′ של המאה הקודמת, והפך במהרה לרכב החביב על דור ילדי הפרחים.

לפי המפרט של פולקסווגן, המולטיוואן החדש אשר מבוסס על פלטפורמת ה-MQB של פולקסווגן, אותה פלטפורמה שעליה מבוססת גם הגולף, מיועד להסיע עד שבעה נוסעים. אורכו של המולטיוואן החדש הוא 4,973 מילימטרים, רוחבו הוא 1,941 מילימטרים וגובהו הוא 1,903 מילימטרים. פולקסווגן מציעה גם גרסה ארוכה שאורכה הכולל הוא 5,173 מילימטרים, ואילו בחלק מן הגרסאות מציעה היצרנית גג זכוכית פנורמי אשר מכסה את רוב שטח הגג.

דגש על נוחות

פולקסווגן מדגישה שהמולטיוואן החדש מיועד להיות לא פחות נוח ממכוניות הנוסעים של היצרנית, הודות לסידור ישיבה לשבעה נוסעים אשר ניתן לשינוי בתוך הרכב: המושבים בשורה השנייה מסוגלים להסתובב ב-180 מעלות, ומאחור – במקום ספסל אחורי בשורת המושבים השלישית – פולקסווגן תציע כעת שני מושבים אינדיבידואליים.

לצד אלה, ניתן גם להזמין את המולטיוואן החדש עם שולחן מיוחד בחלקו המרכזי של הרכב. פולקסווגן שמה דגש משמעותי על נושא הקישוריות והמאפיינים הדיגיטליים, עם מסך מגע בקוטר 10 אינץ’, קישוריות אינטרנטית ומגשים מיוחדים לסמארטפון.

גרסה היברידית ראשונה

הבשורה החשובה ביותר מבחינת פולקסווגן היא הצגת גרסה “ירוקה” ראשונה למולטיוואן, אשר מבוססת בעצמה על גרסת הפלאג אין הייבריד של מנוע ה-1.4 של קונצרן פולקסווגן, גרסה שמופיעה כיום בין היתר בסקודה אוקטביה.

המולטיוואן פלאג אין הייבריד מצויד במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר אשר מפיק 150 כוחות סוס, בשילוב עם מנוע חשמלי אשר מפיק 68 קילוואט. התוצאה של השילוב בין המנוע החשמלי ומנוע הבנזין מפיק 218 כוחות סוס. לצד גרסת הפלאג אין הייבריד, אשר מסוגלת לנסוע עשרות קילומטרים בעיר בכוח חשמל בלבד, תוצג גם גרסת הנעה רגילה בעלת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, ולצדה גם גרסה בעלת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר. המולטיוואן החדש מיועד להגיע גם לישראל בשנה הבאה.

דילוג לתוכן