שבת, 27 נובמבר, 2021

אאודי מציגה: מכונית מנהלים חשמלית ראשונה

Audi Gt
צילום: אאודי

אאודי להוטה להתחרות בטסלה מודל S ומציגה מכונית מנהלים חשמלית ראשונה. הטווח לא מתקרב לטסלה, הביצועים כן

אאודי חושפת מכונית מנהלים ספורטיבית חשמלית ראשונה: ETRON GT. מדובר במכונית המנהלים הראשונה למשפחת דגמי ה-ETRON החשמליים של אאודי, שכללה עד כה רק רכבי כביש שטח. ה-ETRON GT מבוססת על שלדה אשר פותחה על ידי פורשה הגרמנית עבור הטייקאן, שלדה אשר צפויה להניב דגמים חשמליים נוספים בעתיד. לפי אאודי, אורכה של ה-ETRON GT הוא 4,990 מילימטרים, ורוחבה מכובד למדי: 1,960 מילימטרים. גובהה הוא 1,410 מילימטרים.

הרבה חשמל

אאודי מדגישה שה-ETRON GT תשווק בעולם בשתי גרסאות אשר יצוידו בהנעה כפולה, הודות לשני מנועים חשמליים: ה-GT קוואטרו הבסיסית אשר מצוידת במנועים שמפיקים 470 כוחות סוס, והגרסה הספורטיבית שאאודי מכנה RS, המצוידת במנוע המפיק 590 כוחות סוס. לפי נתוני אאודי, ה-ETRON GT מסוגלת לזנק ל-100 קמ”ש תוך4.1 שניות ולהגיע עד 245 קמ”ש, ואילו הגרסה הבכירה מסוגלת להשלים את הזינוק ל-100 קמ”ש תוך 3.3 שניות ולהגיע למהירות מרבית שמרנית של 250 קמ”ש. עדיין, לא מדובר בנתונים שמסוגלים להתחרות בגרסאות הבכירות של הטסלה מודל S, אשר מזנקות מאפס ל-100 תוך פחות משלוש שניות.

שני מסכים ושליטה במתלים

אאודי מדגישה שלמרות שמדובר ברכב חשמלי, היצרנית עדיין שמה דגש על התנהגות הכביש. רשימת האביזרים הארוכה מאוד של החשמלית החדשה כוללת מתלי אוויר מתכווננים בעלי שלושה מצבי פעולה וגם היגוי אחורי אקטיבי, כלומר הגלגלים האחוריים מסוגלים לנוע בזווית קטנה כדי לסייע לגלגלים הקדמיים כאשר ה-ETRON GT נכנסת לסיבוב, ולאפשר לה לפנות יותר מהר ובאופן יותר חד. על מערכת המתלים וגם על המערכות הנוספות ניתן לשלוט באמצעות ממשק משתמש בעל שני מסכים, המופעל מתא הנוסעים (שמיוצר מחומרים ידידותיים לסביבה). בדומה לכל דגמי אאודי החשמליים, ה-ETRON GT מיועדת להגיע גם לישראל.
דילוג לתוכן