יום שישי, 23 יולי, 2021

ב.מ.וו מתחילה ניסויים ברכבי מימן

.
צילום: BMW

ב.מ.וו מתחילה ניסויים בכבישים ציבוריים ברכבים מונעים במימן. המטרה: להמחיש שניתן לנסוע ברכב דומה לדגמי הבנזין והדיזל, ללא פשרות

ב.מ.וו הגרמנית מתחילה בסדרת ניסויים בכבישי אירופה, במטרה להוכיח שכדי לנסוע ברכב מונע במימן, לא צריך להתפשר. כיום, עיקר תשומת הלב הבינלאומית מוסבת למכוניות חשמליות, אבל חלק מיצרני הרכב כבר נמצאים בחיפוש אחרי אמצעי הנעה אחרים, שיאפשרו למכוניות להמשיך ולנסוע מבלי לפלוט מזהמים.

הפתרון שעליו מהמרים חלק מן היצרנים לעשורים הבאים, הוא נסיעה בכוח מימן, כלומר במכוניות אשר מתודלקות במימן ומייצרות באמצעותו חשמל להנעה. התהליך של יצור החשמל להנעה, מתבצע כמובן בתוך המכונית, אך טווח הנסיעה שמתקבל גדול בהרבה מן הטווח המושג ברכב חשמלי. התוצר הסופי מבחינת זיהום אוויר זהה לרכב חשמלי: אפס מזהמים.

טווח הנסיעה: פי 3 ממיכל בנזין

לפי הודעת ב.מ.וו, הרכבים שהיצרנית החלה לבחון ברחבי אירופה הם “כמעט סטנדרטיים”, כלומר כאלה שאינם שונים ממכוניות ב.מ.וו שבסופו של דבר ישווקו בעולם. בנוסף, לדבריהם, גם לא עברו שינויים מיוחדים כדי להשתתף בניסוי.

ב.מ.וו מכנה את הטכנולוגיה “hydrogen next”, ומדגישה שמדובר ברכב חשמלי רגיל לחלוטין, אבל כזה שהתווספה לו מערכת הנעת מימן – מערכת שמייצרת את החשמל. לפי ב.מ.וו, ה-X5 שמשתתף כעת בניסויים, יוצע למכירה באירופה בשנת 2022, אבל במספרים מוגבלים. לפי פרנק וובר, חבר דירקטוריון בב.מ.וו, “טכנולוגיית הנעת מימן יכולה להיות אפשרות אטרקטיבית במיוחד בקטגוריות של הרכבים הגדולים. זוהי הסיבה שהמבחנים שב.מ.וו מבצעת כעת ברכבים כמעט סטנדרטיים, חשובים למאמצי המחקר והפיתוח של ב.מ.וו”.

ה-X5 אשר מבצע את הבדיקות באירופה מצויד במיכל מימן במקום מיכל דלק, אבל לפי ב.מ.וו, תדלוק בודד מסוגל לספק טווח נסיעה גדול פי 3-4 מ-ב.מ.וו X5 רגיל, כלומר, יכול לנסוע אפילו 1,500 קילומטרים בין תדלוקי מימן. התהליך עצמו נשמע פשוט: מערכת ההנעה החשמלית הושאלה מהב.מ.וו ix3, ומפיקה לאחר שינויים 374 כוחות סוס. הרכב מתודלק במימן, המפיק תגובה כימית שמייצרת חשמל, החשמל מאוחסן בסוללה מיוחדת ו”משוחרר” אל הגלגלים בשעת הצורך.

דילוג לתוכן