יום שני, 25 דצמבר, 2023

דגם 3 DS קרוסבאק ישווק גם בגרסה חשמלית

DS E TENSE
צילום: רונן טופלברג

DS מציגה מכונית חשמלית ראשונה בישראל. ה-3 DS E TENSE כוללת רשימה ארוכה של אבזור ומבטיחה לנסוע מעל 300 קילומטרים בין טעינות

קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג’ו, סיטרואן ו-MG, משיקה בישראל את גרסתו החשמלית של 3 DS קרוסבאק – הקרוס אובר הקטן של DS.

הגרסה החשמלית, אשר נקראת E TENSE, היא הדגם הראשון בהיצע הדגמים של DS שאינו היברידי או פלאג אין היברידי אלא חשמלי לחלוטין, כלומר שבכלל אינו פולט זיהום אוויר. המחיר עבור הרכב הירוק הוא 198,990 שקלים.

בלי פגיעה בנפח תא המטען

ה-3DS החשמלי מבוסס על שלדה של קונצרן PSA, החברה האם של פיג’ו וסיטרואן, אשר מיועדת במיוחד לרכבים חשמליים. השלדה נקראת CMP ומיועדת להחזיק בתוכה גם את הסוללה וגם את מכלולי ההנעה השונים. אורכו של ה-3 DS הוא 411.8 סנטימטרים, רוחבו הוא 180.2 סנטימטרים וגובהו הוא 153.4 סנטימטרים. אורכו של בסיס הגלגלים, מה שמכתיב בעצם את המרווח הפנימי לנוסעים, הוא 255.8 סנטימטרים. נפח תא המטען הוא 350 ליטרים, כלומר נפח דומה לזה של גרסת הבנזין. מבחינת תא הנוסעים, ה-3 DS החשמלי שומר על רמת הגימור המוכרת של הדגם הרגיל, אך גם מוסיף לוח מחוונים אשר כולל מסך 7 אינץ’ עם תצוגה דיגיטלית מלאה וגם מסך 10.3 אינץ’ במרכז לוח המחוונים.

טווח חשמלי של מעל 300 קילומטרים

לפי DS, הגרסה החשמלית של ה-3 DS זוכה לכיול מתלים שונה מזה של הגרסה הרגילה כדי לפצות על תוספת המשקל אשר מייצרת הסוללה, אך מה שיותר מעניין הוא מערכת ההנעה: ה-3 DS מצויד במנוע חשמלי אשר מפיק 136 כוחות סוס ו-26.5 קג”מ, המאפשרים זינוק ל-100 קמ”ש תוך תשע שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ”ש, והנהג יכול לבחור בין שלושה מצבי נהיגה שונים: חיסכון, רגיל ומצב ספורטיבי, אשר מחדד את תגובות הדוושה. הטווח הרשמי של ה-3 DS החשמלי בין טעינות הוא 317 קילומטרים. כדי לטעון את הסוללה אפשר להשתמש במטען ביתי אשר דורש 22.7 שעות, מעמדת טעינה תלת פאזית תוך כחמש שעות, או מעמדת טעינה המירה DC בהספק של עד 100 קוט”ש אשר ממלאת 80% מסוללת הרכב תוך פחות מחצי שעה.

ספי דלתות מכרום ומערכות בטיחות מקוריות

מבחינת אבזור, ה-3 DS שומר אמונים לרמות הגימור הגבוהות והמוכרות של המותג, גם מבחינת בטיחות. רשימת אביזרי הבטיחות השונים כוללת מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת אקטיבית לזיהוי והתרעה על הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראייה, מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים ושלטים הכוללת אימוץ חכם של המהירות המותרת, מערכת סיוע לנהיגה בכביש מהיר, מערכת בלימת חירום אקטיבית עד 140 קמ”ש הכוללת זיהוי הולכי רגל, דו-גלגלי ואופניים, ביום ובלילה, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית זחילה בפקקים, מערכת לשמירת מיקום בנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת ערנות ותשומת לב נהג, 6 כריות אוויר, עוגני איזופיקס ועוד.

רשימת אביזרי הנוחות כוללת ספי דלתות בגימור כרום, מגבים קדמיים אוטומטיים, מראות צד בגימור מבריק, חישוקי 18 אינץ’ ייחודיים, מראות צד מתקפלות חשמלית עם תאורת ספוט לקרקע, יחידות תאורה אקטיבית DS MATRIX LED VISION, חלונות אחוריים כהים, בקרת אקלים אלקטרונית עם מסנן פחם פעיל, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ’, תצוגה עילית, מצלמת חניה אחורית עם תצוגת 180 מעלות, מערכת שמע מקורית עם ממשקי Apple CarPlay ו-AndroidAuto (למכשירים תומכים), צג מגע מרכזי בגודל 10.3 אינץ’, טעינה אלחוטית לסמרטפון (למכשירים תומכים), בלם חניה חשמלי חכם, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד.

דילוג לתוכן