יום שישי, 19 ינואר, 2024

לונאז תחשמל לכם את הלנד רובר הישן

Lunaz
צילום: לונאז

סדנת לונאז הבריטית תיקח ממכם את הריינג' רובר הישן ותשדרג אותו להנעה חשמלית כדי שתוכלו לנסוע בלי לפלוט זיהום. המחיר מבהיר: רק עשירים יכולים להיות ידידותיים לסביבה

אחת הדילמות הקשות ביותר אשר ניצבות בימים אלה מול בעלי רכבי אספנות ורכבים קלאסיים בעולם, היא מה לעשות בעצם כדי להמשיך ולשמר את המכונית העתיקה, שמצד אחד היא קלאסית ונחשקת – אך מצד שני היא מזהמת כמו שרק מכוניות בנות עשרות שנים מסוגלות?

את הפתרון מספקת לונאז הבריטית, חברה שהחלה לאחרונה לטפל ספציפית באחד הרכבים היותר נחשבים בשוק: הריינג’ רובר. הריינג’ רובר משנות השבעים והשמונים שלונאז מתמחה בו הוא רכב איקוני, אבל גם רכב שרחוק מאוד מלהיות ידידותי לסביבה: המנוע הוא מנוע שמונה בוכנות עתיר נפח אשר פולט לא מעט זיהום, מה שגם פוגע בסביבה, גם פוגע במצפון וגם מונע מרכבים כאלה להיכנס למרכזי ערים באירופה. לכן, לונאז מסבה את הריינג’ רובר הקלאסי לנסיעה בכוח חשמל, כשרק המחיר מעט מעיק.

דרוש: ריינג’ רובר ישן

לונאז הבריטית מתחילה כמובן עם ריינג’ רובר קלאסיק ישן – כלומר כזה שיוצר משנות השבעים ועד 1994, ומפשיטה אותו לחלוטין מכל מה שקשור בבנזין או בסולר. לאחר מכן, הריינג’ רובר הישן עובר על הדרך גם שחזור מלא של כל הרכיבים, כדי להבטיח אמינות בנסיעה יומיומית, גם אם מדובר ברכב שחוגג שלושים או ארבעים שנים להיווסדו. לאחר מכן מותקנת ברכב מערכת הנעה כפולה חדשה ומערכת מתלים חדשה, אך גולת הכותרת היא התקנת מנוע חשמלי וסוללת ליתיום איון, וכמובן כל החיווט והחומרה הנדרשת לנסיעה בכוחו של חשמל בלבד.

התוצאה: ריינג’ רובר שנראה כאילו יצא משערי המפעל ב-1970, אבל במצב חדש וללא גרם אחד של זיהום אוויר. ועם זאת, לפני שתשלפו ארנק כדאי שתשימו לב: לונאז תייצר רק 50 ריינג’ רוברים כאלה, והמחיר הוא 245 אלף לירות סטרלינג – הרבה יותר ממחירו בבריטניה של ריינג’ רובר חדש מהניילון.

דילוג לתוכן