יום חמישי, 22 אפריל, 2021

האוטובוס החשמלי העירוני של מרצדס נוחת בישראל

Mercedes Bus
צילום: מרצדס

אוטובוס עירוני חשמלי ראשון של מרצדס בנץ יחל בקרוב לנסוע בשירות אגד. האוטובוס לא יפלוט מזהמים בכלל

כלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, תבצע בקרוב ניסוי ביחד עם חברת “אגד”, שבמסגרתו יוכנס האוטובוס החשמלי של מרצדס בנץ, ה-eCITARO, לשירות בשורות אגד.

אוטובוס ה-eCITARO מצויד בסוללות ליתיום איון, אשר מאפשרות לאוטובוס החשמלי לנסוע לטווח של 280 קילומטרים בין טעינות. הטעינות עצמן מתבצעות בתחנות טעינה ייעודיות או לסירוגין באמצעות טעינה ממתקן הממוקם על גג האוטובוס ומסוגל להתחבר לתשתית מתאימה.

הסוללה: בגג

ה-eCITARO מצויד בסוללות אשר מותקנות על גג האוטובוס. הסוללות עצמן מאוגדות במודולים, כלומר קבוצת סוללות, שכל אחד מהם כולל 12 תאי סוללה. מספר המודולים על גג האוטובוס משתנה בין 2 מודולים, 4 מודולים או 6 מודולים, ואלה מצטרפים ל 4 מודולים נוספים הנמצאים בחלקו האחורי של האוטובוס.

במקרה של המודולים האחוריים, כל מודול מכיל 15 תאי סוללה, כלומר אלה שבחלק האחורי של האוטובוס חזקים יותר מאלה שעל הגג. מעבר למארזי הסוללים, דגם ה-eCITARO מצויד גם ביכולות לאגור אנרגיה הנוצרת בזמן הנסיעה. כך, כאשר האוטובוס מאט, נוצרת אנרגיה אשר נאגרת ומטעינה את הסוללה החשמלית.

שינויים עבור השוק המקומי

ה-eCITARO הוא אוטובוס גבוה מהמקובל, בין היתר בגלל תאי הסוללה שעל הגג. לפי נתוני מרצדס, גובהו של האוטובוס החשמלי הוא 3.4 מטרים, כלומר בערך חצי מטר יותר גבוה מאוטובוס רגיל. הפיילוט עם אגד הוא חלק מתהליך ליישום תחבורה עירונית חשמלית. לאחריו, אם אגד יחליטו לרכוש את האוטובוס, יוכלו לאפיינו ולהכניס בו שינויים אפשריים המותאמים לשוק הישראלי בזכות גמישותה של מרצדס ורצונה להתאים את האוטובוס באופן אישי.

לדברי איציק תורג’מן, מנהל חטיבת ההיסעים בכלמוביל, “בטווח של 10-5 שנים, רוב ציי האוטובוסים בערי ישראל יוחלפו לאוטובוסים חשמליים. מרצדס נמצאת כבר שנים ארוכות בחזית הפיתוח ובהתאמה לדרישות השוק העתידי. כמו כן, עוד השנה צפויה מרצדס להציג אוטובוסים חשמליים שהסוללה שלהן מבוססת על מצב מוצק ולא נוזל – דבר אשר יאפשר להגדיל את הטווח בעשרות אחוזים”.

דילוג לתוכן