יום שישי, 23 יולי, 2021

חדשנות בטיחותית: אפליקציה שמתגמלת נהגים על שינויים חיוביים בנהיגה

חנן וייס, עידו לוי, תומר סויססא ונהגי צמח תעבורה
צילום: יח"צ

סטארט-אפ ישראלי חדש מזהה שינויים חיוביים בדפוסי הנהיגה ומעודד נהיגה בטיחותית יותר. לאחר פיילוט מוצלח עם חברת מטרופולין, כעת הוא משתף פעולה עם צי המשאיות של צמח תעבורה, והופך את הנהיגה הבטוחה למשתלמת עבור הנהגים

הסטארט-אפ הישראלי SAFEMODE פיתח מערכת חדשנית שיודעת למדוד את כל הפרמטרים החשובים בדפוסי הנהיגה כמו מהירות, צריכת דלק, בלימות חריגות או פתאומיות, תאונות ועוד. מטרת החברה היא להתחבר לחברות תעבורה גדולות ולאפשר תגמול לנהגים על בסיס השיפור בנהיגה. בדרך זו, נהגים יתומרצו כלכלית על נהיגה בטוחה יותר וכולם ירוויחו.

במרכז כנרת לחדשנות, שהוקם בהשקעה של קבוצת צמח מפעלים והמכללה האקדמית כנרת, שמעו על SAFEMODE והחליטו להביא את הבשורה לחברת צמח תעבורה: “כשנחשפנו לפיילוט של החברה עם מטרופולין הבנו שאנחנו רוצים לשדך בין הצדדים”, אומר תומר סויססא, מנהל החדשנות בתעשייה במרכז. “לאחר מספר שבועות בודדים של הטמעה, האפליקציה כבר הייתה בסמארטפון האישי של כל אחד מ-80 הנהגים בחברה. אני מברך על היזמות והיצירתיות, ואת חנן וצמח תעבורה על החיבוק לחדשנות”.

מתמרצים כלכלית נהגים טובים

חברת SAFEMODE נכנסת לעולם שעובר שינויים דרמטיים בשנים האחרונות. חברות ההובלה חותרות לשיפור מתמיד ושואפות בין היתר להיות בבקרה צמודה על הנהגים שלהן. בנוסף, בעוד שהביקוש לנהגי רכבים כבדים הולך ועולה – ההיצע אינו גדל, לכן חברות שלא מייצרות ערך מוסף או תנאים מתאימים עבור הנהגים חוות תחלופה גבוהה של כוח אדם ולפעמים אפילו מחסור בעובדים. התוצאה, היא תחרות גבוהה בין חברות התעבורה שמנסות לבדל את עצמן ולהעשיר הטכנולוגיות בהן הן עושות שימוש.

באמצעות SAFEMODE חברות הובלה יכולות לתת מענה טכנולוגי ששם את הנהג במרכז ומתמרץ אותו כלכלית כאשר מזוהה מגמה של שיפור. לנהג יש גישה מלאה לכלל הסקירות שהמערכת מודדת: למיקומי הנסיעות שעשה, למרחקים שעבר, לשינויים במהירות בהתאם לכביש, לביצועים שלו ביחס לימים קודמים ולסך התמריץ הכספי שהרוויח עד כה בזכות ביצועיו.

“שיפור של 15% באירועי הבטיחות”

“כחברה עם ותק של 80 שנה בתחום ההובלה, אנחנו שואפים להישאר תמיד שחקן רלוונטי בענף”, אומר חנן וייס, מנכ”ל “עמק הירדן חברה להובלה – צמח תעבורה”. “כדי להישאר רלוונטית, חברה חייבת לשאוף להתחדשות ולקדמה. אנחנו נמצאים בשבוע השני לשיתוף הפעולה וכבר ניתן לראות שיש שיפור של כ-15% באירועי בטיחות”.

עידו לוי, מנכ”ל SAFEMODE מוסיף כי “בפרויקט הנוכחי, מהיום הראשון, הרגשנו את המחויבות של הנהגים כלפי המיזם, הם אפילו מתקשרים לייעץ לנו כיצד ניתן לשפר את חוויית המשתמש. כשנהג מרוויח כמה מאות שקלים יותר בכל חודש עבור נהיגה זהירה, אין ספק שהמחויבות שהוא יוצר כלפי התהליך הופכת טבעית”. לדבריו, “זה מה שהנחה אותנו בהקמה של האפליקציה – אם נהיה הוגנים כלפי הנהג ונפתח לו את הדלת לשינוי התנהגותי חיובי הוא ייקח אותה בשתי ידיים. אני מאמין ששיתוף הפעולה הזה הוא רק קצה הקרחון וככל שיצליח, נוכל להרחיב את הפעילות לשיתופי פעולה נוספים עם הקבוצה”.

דילוג לתוכן