יום שני, 11 מרץ, 2024

קצר בשטח: לנד רובר דיפנדר 90 מגיע לארץ

Defender
צילום: לנד רובר

לאחר שעד כה רק גרסתו הארוכה של לנד רובר דיפנדר שווקה בישראל, היבואנית מוסיפה גם את הגרסה הקצרה. יכולת השטח, כמובן, נשמרה

חברת המזרח, יבואנית לנד רובר, משיקה בישראל את גרסתו הקצרה של הדיפנדר, רכב השטח הקשוח של לנד רובר.

בדומה לדיפנדר הוותיק, ששיווקו הופסק זה מספר שנים, גם הדיפנדר הקצר משווק בעולם בכמה גרסאות – והגרסה הארוכה משווקת בישראל זה מספר חודשים. כעת מגיע תורה של הגרסה הקצרה, שבלנד רובר מכנים “דיפנדר 90”.

בנוי לשטח

בדומה לדיפנדר החדש בגרסה הארוכה, גם הדגם הקצר מבוסס על שלדה אחודה, כלומר מה שמכונה “מונוקוק”, שלדה אשר זהה לזו של מכונית נוסעים רגילה, ולא שלדת סולם כמו של רכבי שטח אחרים וטנדרים. המתלים הם מתלים נפרדים הנתמכים באמצעות מערכת כריות אוויר אשר מאפשרת לנהג להרים ולהוריד את הדיפנדר במקרה שמגיעים למכשול.

בגרסאות שישווקו בישראל, כל הדיפנדרים הקצרים יצוידו במה שלנד רובר מכנה “חבילת OFFROAD” – מערכת מצלמות המאפשרת לנהג לראות את השטח שמסביב לרכב, מערכת ה-TERRAIN RESPONSE של לנד רובר המכוונת את תגובת הדוושות בהתאם לאופי השטח כדי שהרכב לא יגיב באופן אגרסיבי מדי, ובקרת ירידה במדרון הבולמת את הדיפנדר באופן אוטומטי בירידה במדרון תלול, עד לרמה של קצב הליכה איטית וגם צמיגי שטח מלא.

בקרת שיוט אקטיבית: לא בכל הדגמים

למרות שמדובר ברכב שטח קשוח, כל דגמי הדיפנדר יצוידו במערכות בטיחות מתקדמות, החל בבלימת חירום אוטונומית ובקרת עירנות נהג, וכלה במערכת מצלמות היקפית. ברמת הגימור הבכירה, ה-SE, הדיפנדר ישווק גם עם בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על רכב בשטח מת.

היצע המנועים שישרת את הדיפנדר החדש כולל כצפוי גם שתי גרסאות דיזל – וגם גרסת בנזין חזקה אחת. במקרה של גרסאות הדיזל, הדיפנדר יצויד במנוע בנפח של 3.0 ליטרים בשתי גרסאות: האחת מפיקה 200 כוחות סוס והשנייה מפיקה 250 כוחות סוס. גרסת הבנזין, אשר מצוידת גם במערכת “מיילד הייבריד” החוסכת באנרגיה, מפיקה 400 כוחות סוס.

לפי מחירון לנד רובר, הדיפנדר דיזל 3.0 הבסיסי עולה 468 אלף שקלים. הגרסה המצוידת במנוע הדיזל שמפיק 250 כוחות סוס עולה 545 אלף שקלים, ואילו גרסת הבנזין עולה 615 אלף שקלים.

דילוג לתוכן