יום שלישי, 26 דצמבר, 2023

לקסוס משיקה בישראל את הדגם החדש של הקרוסאובר ההיברידי UX

.
צילום: יח"צ

הקרוסאובר האורבני ההיברידי מציע התנהגות כביש משופרת ומערכת מולטימדיה בהפעלה מהירה ואינטואיטיבית, מסך מגע ומערכת זיהוי קולית חדשה

לקסוס מציגה דגם חדש לרכב הפנאי היוקרתי והקומפקטי הפופולרי שלה, ה-UX. הדגם ההיברידי החדש, ה-UX 250h המונע בטכנולוגית Lexus Self-Charging Hybrid, מגיע עם מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת בעלת קישוריות משופרת. הדגמים זמינים במלאי בישראל.

ה-UX, שהושק לראשונה ב-2019, הוא רכב קרוסאובר אורבני המשלב בין סגנון לביצועים, ומשמש שער כניסה למותג לקסוס. הוא בנוי על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית GA-C של לקסוס ומציג שורת יתרונות ביניהם, מרכז כובד נמוך וקשיחות מרכב גבוהה לנהיגה מתגמלת ותגובות הנאמנות לפעולות הנהג. ה-UX הפך לאחד הדגמים המבוקשים בשוק הפרימיום וב-2021 היה תפס את המקום השני במכירות בסגמנט PREMIUM C SUV, עם נתח שוק של כ-13%.

רכבים היברידיים או חשמליים בלבד

עם כניסת דגם ה-UX החדש, מגדילה לקסוס את מגמת החשמול שלה והמעבר של כלל הדגמים הנמכרים למערכות הנעה מחושמלות: היברידיות, פלאג-אין וחשמליות, על פי חזונה לעתיד מחושמל בתחום הרכב. כבר בשנת 2021, 94% מרכבי ה-UX שנמכרו בישראל היו היברידיים או חשמליים – מגמה שבשנת 2022 תורחב ל-100% מכירות רכבי UX מחושמלים.

UX 250h החדש, מאובזר במערכת המולטימדיה חדישה בעלת מערכת בעלת הפעלה מתקדמת המצוידת במסך בעל ממשק הפעלה מהיר ואינטואיטיבי, המאפשר רזולוציה גבוהה, עם טכנולוגיית מגע המחליפה את השליטה באמצעות משטח מגע. המסך ממוקם קרוב יותר לנהג ומאפשר הפעלה נוחה.

עוד מציג דגם ה-UX 250h החדש מערכת זיהוי קולית חדשה, הכוללת את הסייעת הקולית “Hey Lexus” המאפשרת מתן פקודות קוליות כדי לבצע שיחות טלפון ותפעול שאר מערכות הרכב התומכות. כמו כן, ניתן לחבר את הסמארטפון למערכת באמצעות Apple CarPlay (חיבור אלחוטי) או Android Auto (חיבור חוטי). בנוסף, עדכוני התוכנה של מערכת המולטימדיה יבוצעו מהאוויר באמצעות יחידת תקשורת הנתונים (DCM) של הרכב.

בין השיפורים בדגם החדש גם אמצעים להגברת קשיחות המרכב, עם ריתוכי נקודות נוספים בקצה התחתון של מיפתח החלק הצדדי ומיפתח הפאנל האחורי התחתון, וחיזוק פלדה קשיח אחורי נוסף של הדלת.

מערכות בטיחות

ה-UX 250h החדש נותן ביטוי גם לשדרוגים במערכת +Lexus Safety System המעניקים ביצועים משופרים עם מערכת קדם התנגשות (Pre-Collision System) המצוידת בסיוע בפניות בצומת לביצוע פניות בטוחות בצמתים וסיוע היגוי בחירום (Emergency Steering Assist) העוזר לנהג לנווט כדי להימנע ממכשולים מבלי לעזוב את נתיב הנסיעה. עוד כוללים השדרוגים במערכת בקרת שיוט דינמית באמצעות רדאר (Dynamic Radar Cruise Control), המאט את המהירות בעקומות, משנה אוטומטית את מהירות הרכב בהתאם לרדיוס עיקול הכביש.

ה-UX 250h משיג יעילות מצוינת וביצועים משופרים עם טכנולוגיה חשמלית היברידית מהדור הרביעי של לקסוס, ומערכת בנפח 2.0 ליטר שמגיעה ל-184 כוח סוס/ 135 קילווט, וצריכת דלק של בין 5.3 עד 5.4 ליטר ל-100 ק”מ.

רמות גימור ומחירים

UX 250h KYUSHU: רמת הגימור כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ’, מערכת בטיחות מתקדמת (Lexus Safety System+ 2.5) הכוללת, בין היתר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב ומערכת לסיוע בחציית צומת. לוח מחוונים דיגיטלי (7 אינץ’), פנסים בטכנולוגיית LED, חישוקי 17 אינץ’, חימום מושבים קדמיים, מצלמת נסיעה לאחור, מערכת Keyless לפתיחה וכניסה ללא מפתח ועוד.
מחיר: 224,900 ₪

UX 250h HADORI: רמת הגימור כוללת בנוסף לאבזור ברמת KYUSHU, כוונון מושבים חשמלי, גג שמש נפתח, שמשות כהות ליושבים מאחור ותאורת כניסה בידיות הרכב.
מחיר: 239,900 ₪

UX 250h TAKUMI: רמת הגימור כוללת בנוסף לאבזור ברמת HADORI, גם מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ’, מערכת שמע מתקדמת עם 10 רמקולים וסאב-וופר, מערכת לזיהוי עצמים בשטח מת, כיוון חשמלי לגלגל ההגה, דלת תא מטען נפתחת ונסגרת חשמלית ומשטח טעינה אלחוטי.
מחיר: 254,900 ₪

דילוג לתוכן