יום שישי, 8 אוקטובר, 2021

סובארו חוגגת 20 מיליון מכוניות בשטח

Subaru Outback
צילום: סובארו

סובארו היפנית אומנם החלה לייצר מכוניות בשנת 1953, אבל הפעם הראשונה שבה הבינו בסובארו שאפשר לרדת לשטח היתה 19 שנים מאוחר יותר

סובארו חוגגת את יצורה של המכונית כפולת ההנעה ה-20 מיליון, כלומר ייצרה עד כה 20 מיליון מכוניות בעלות מערכת הנעה כפולה אשר מסוגלות לנסוע בשלג, בוץ וחול.

סובארו עצמה החלה לייצר מכוניות עוד בשנת 1953, אבל רק 19 שנים מאוחר יותר מישהו בסובארו הגה את מה שהפך מאוחר יותר לסימן ההיכר של היצרנית הקטנה: לייצר את המכונית המשפחתית של סובארו, הליאונה, עם מערכת הנעה כפולה אשר תאפשר לחקלאים ולמי שגרים באזורים מושלגים להגיע הביתה באופן יותר בטוח.

הרוב המכריע – עם הנעה כפולה

מאז חלפו הרבה שנים, ובסובארו הוחלט שכמעט כל דגמי החברה יצוידו גם באפשרות למערכת הנעה כפולה. ההנעה הכפולה הפכה לסימן ההיכר של רוב דגמי סובארו, פרט ל-BRZ הספורטיבית. לפי נתוני סובארו, 98% מן המכוניות שהיצרנית מייצרת כיום הן בעלות הנעה כפולה, החל בגרסאות הספורטיביות של סובארו אימפרזה וכלה בפורסטר ובסובארו XV. סובארו אף מתכננת להציג בשנה הבאה דגם ראשון בעל הנעה כפולה והנעה חשמלית.

דווקא בישראל לא הבינו על מה המהומה

באופן אירוני, דווקא אחד השווקים החשובים ביותר של סובארו בשנות ה-80 היה שוק שלא ממש רצה הנעה כפולה. כך, מכוניות סובארו הפכו בשוק הרכב הישראלי לדגמים הנמכרים ביותר, בעיקר הליאונה, אבל הישראלים לא ממש היו זקוקים למערכות בהנעה כפולה כדי לנסוע בכבישי הארץ המאוד לא מושלגים.

עם זאת, לישראל כן יובאו מכוניות סובארו בעלות הנעה כפולה בשנות ה-80, החל בגרסאות כפולות הנעה של הטנדר של סובארו וכלה בכמות מוגבלת של הליאונה המשפחתית, או “סובארו DL” בשמה היותר מוכר, אשר יובאו כדי לשמש גופים ממשלתיים שהיו צריכים מכונית שתוכל גם לנסוע בשבילים.

 

דילוג לתוכן