יום שלישי, 16 ינואר, 2024

מכונית השנה של הנשים: תשע מתמודדות הגיעו לקו הסיום

Peugeot 208
צילום: פיג'ו

ענף הרכב אולי מדיף ניחוח גברי, אך רשימת המכוניות המועמדות לזכייה על תואר "מכונית השנה של הנשים" מוכיחה שלשופטות יש בהחלט מה לומר

ענף הרכב העולמי עושה לפעמים רושם של ענף גברי מאוד: גברים בוחרים את המכונית, גברים מלטפים את המכונית, עושים רעשים של מנוע ואומרים משהו על שמן, בוכנות וביצועים. בפועל, זה לא בדיוק המצב.

למרות התדמית הגברית, כחצי מן המכוניות בעולם נהוגות על ידי נשים, שלמעשה נחשבות לנהגות בטוחות יותר על פי סקרים שנערכו גם בישראל.

מוסד גברי וותיק

כמובן, לענף הרכב יש תחרויות, בהן מוכרזות המכוניות הטובות ביותר. אחד האירועים הבולטים ביותר הוא ה-ECOTY, “מכונית השנה באירופה”. זכייה בתואר הנכסף נחשבת כבוד גדול מאוד עבור יצרן אשר זוכה בתחרות על סמך קטגוריות אשר נוגעות לביצועים, היגוי, חדשנות ועוד.

אבל מה עושים כאשר חלק גדול מאוד מרוכשי המכוניות בעולם המערבי והיושבות מאחורי ההגה הן נשים שקולן אינו נשמע? התשובה היא ה-WWCOTY, ארגון אשר מורכב מעיתונאיות רכב בלבד המגיעות מ-38 מדינות ברחבי העולם, החל בדובאי וכלה בארגנטינה, אשר בוחרות את המכונית הטובה ביותר בתשע קטגוריות. הקריטריונים לבחירה כוללים שימושיות, מראה וביצועים.

מקבריו מפוארת להונדה חשמלית

לעת עתה, תהליך ההצבעה של עיתונאיות הרכב עדיין לא הסתיים, מכיוון שצריך לבחור את המכונית האחת אשר תזכה מתוך תשע הקטגוריות הקיימות, אך על הזוכות בכל קטגוריה כבר יש הסכמה. המכונית העירונית הטובה ביותר לפי עיתונאיות הרכב היא פיג’ו 208. המשפחתית הטובה ביותר היא סקודה אוקטביה, ומכונית היוקרה הכי טובה היא לקסוס LC 500 קבריו.

Kia Sorento
Kia Sorento, הקרוס אובר הגדול הטוב ביותר. צילום: קיה

הספורטיבית הכי טובה היא פרארי 8F ספיידר, רכב הכביש שטח העירוני הנבחר הוא פיג’ו 2008 ורכב השטח הקשוח הטוב ביותר הוא הדיפנדר של לנד רובר. הקרוס אובר הגדול הנבחר הוא קיה סורנטו והחשמלית הטובה ביותר היא הונדה E.

כעת נותר רק להמתין לתהליך ההצבעה הסופי כדי לקבוע – מהי המכונית הכי טובה, של הנשים.

דילוג לתוכן