יום חמישי, 4 ינואר, 2024

סופר ספורטיבית: שברולט קמארו מגיעה לישראל בגרסאות החזקות

Chevrolet Camaro
צילום: שברולט

UMI, יבואנית שברולט, מתחילה בשיווק גרסאות הספורט הקיצוניות של הקמארו. כמה עולה לזנק ל-100 קמ"ש תוך פחות מארבע שניות?

UMI, יבואנית שברולט, החלה לשווק בישראל את גרסאותיה הספורטיביות של הקמארו. שברולט עצמה מייצרת כיום שתי מכוניות ספורט “אמיתיות”: הקמארו והקורבט, אך בעוד שהקורבט ממוצבת בארה”ב כדגם היותר בכיר (ויותר יקר), הקמארו מיועדת מאז שנות השישים להביא לאמריקאים את בשורת הכוח הזול, כלומר – הרבה כוחות סוס במחיר לא מטורף.

במפתיע, עד כה יובאה הקמארו לישראל רק בגרסה אשר מצוידת במנוע בעל שש בוכנות, אך כעת הכל עומד להשתנות, עם תחילת שיווק שתי הגרסאות היותר חזקות של הקמארו.

סופר ספורט

הגרסה החדשה הראשונה אשר תגיע לישראל היא גרסת ה-SS, ראשי תיבות של “סופר ספורט”, שם אשר מלווה את גרסאותיה הספורטיביות של הקמארו מאז שנות השישים. הסופר ספורט מצוידת במנוע בעל שמונה בוכנות בנפח של לא פחות מ-6,162 סמ”ק אשר מפיק 455 כוחות סוס (מכונית משפחתית המשווקת בישראל מפיקה לרוב 140 כוחות סוס ביום טוב) ו-62.6 קג”מ, אשר עוברים אל הגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית בעלת עשר מהירויות.

את הזינוק מאפס ועד 100 קמ”ש, הקמארו SS תבצע תוך ארבע שניות בלבד.

ועכשיו הסופר ספורטיבית

לצד גרסת ה-SS, תשווק בישראל גרסה נוספת של הקמארו, ה-1 ZL, המצוידת במנוע בעל מונה בוכנות דומה לזה שמותקן ב-SS, אבל עם הבדל אחד משמעותי: מנוע ה-1 ZL מצויד במגדש על, כלומר מתקן אשר דוחס אוויר ודלק לתוך המנוע, מה שמייצר כמובן עליה משמעותית בכוח. כמה כוח? ה-1 ZL מפיקה 650 כוחות סוס ו-89.5 קג”מ. גם כאן, התיבה היא אוטומטית בעלת עשר מהירויות, אך את הזינוק ל-100 קמ”ש ה-1 ZL מבצעת תוך 3.5 שניות בלבד.

המחיר: מ-420 אלף שקל

שתי הקמארו הקרביות מצוידות כציוד סטנדרטי במערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ, מערכת שמע של BOSE עם תשעה רמקולים, קישוריות בלוטות’ וטעינה אלחוטית לטלפון, אך ה-1 ZL מצוידת בנוסף גם במושבים ספורטיביים ודוושות ספורט.

מחירה של הקמארו SS מתחיל ב-420 אלף שקלים ואילו מחירה של ה-1 ZL מתחיל ב 595 אלף שקלים.

דילוג לתוכן