יום שישי, 29 דצמבר, 2023

החל שיווק MG ZS חשמלית בגרסה למוניות

MG Taxi
צילום: יח"צ

יבואנית MG החלה בשיווק גרסתו החשמלית של ה-ZS גם לשוק המוניות. בכך מצטרפת מונית חשמלית ראשונה לצי אשר מורכב כיום מרכבים פולטי זיהום

דוד לובינסקי, יבואנית MG, פיג’ו וסיטרואן, החלה לשווק את MG ZS החשמלית, כלומר הדגם שנקרא גם ZS EV בגרסה אשר מיועדת למוניות. בכך הופכת MG ליצרנית הראשונה אשר משווקת רכב חשמלי שיהפוך למונית נקייה.

כיום, המוניות אשר משווקות בישראל מצוידות או במנועי דיזל או במערכות הנעה היברידיות, כאשר בשני המקרים, גם של הרכב ההיברידי וגם של רכבי הדיזל, המכונית פולטת זיהום אוויר. במקרה של מוניות, הרכב נוסע בדרך כלל מעל 50 אלף קילומטרים בשנה, מה שכמובן מעלה את רמת פליטת הזיהום.

260 קילומטרים בין טעינות

ה-MG ZS, אשר תיועד לשוק המוניות, אינה שונה מן הדגם הרגיל. היא מצוידת במנוע חשמלי וסוללה אשר מאפשרת טווח נסיעה של 263 קילומטרים. ה-ZS ניתנת לטעינה משקע חשמל מהיר, כך שתוך כחצי שעה אפשר להוסיף לטווח הנסיעה של הרכב מאות קילומטרים. מעבר לכך, עלויות הטיפולים של המונית החשמלית אמורות להיות נמוכות מעלויות הטיפולים של רכבים מקבילים בעלי מנועי דיזל או בנזין, מכיוון שהרכב החשמלי אינו זקוק לשמן מנוע, למצתים או לרכיבים רבים אשר קיימים במכוניות בנזין או דיזל.

אבזור מלא גם במוניות

ה-MG לשוק המוניות מוצעת ברמת הגימור NET S, הכוללת מערכת הגבלת מהירות, קישור למערכת קריאת תמרורים, מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה ותיקוני היגוי, מערכת לנהיגה בתנועה צפופה עם תיקוני היגוי, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד עצירה מוחלטת, זיהוי תמרורי מהירות, מערכת לשמירת מרכז נתיב בשימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, מערכת בלימת חירום אקטיבית (עד 150 קמ”ש), מערכת התרעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת זיהוי והתרעה מפני פגיעה בהולכי רגל וחיישני חניה.

דגם ה-MG ZS EV יוצע בשוק המוניות עם אחריות מלאה הכוללת את הרכב והסוללה לשנתיים, או 200,000 ק”מ. מחירו יעמוד על 128,888 שקל בלבד. לתקופת ההשקה, המחיר כולל עמדת טעינה AC עד 32 אמפר + התקנה בסיסית במתנה.

דילוג לתוכן