יום חמישי, 22 אפריל, 2021

ענק סיני מתעורר: NIO חושפת ספינת דגל חדשה וחשמלית

Et 7 Urban
צילום: NIO

יצרנית הרכב הסינית NIO מציגה את ספינת הדגל החדשה' אשר מיועדת להילחם בטסלה על קרקע סינית עם טווח של 1,000 קילומטרים בין נסיעות

יצרנית הרכב הסינית NIO חושפת ספינת דגל חדשה: מכונית המנהלים 7 ET. עד כה הציגה NIO בעיקר רכבי כביש שטח, ולכן ברור שכניסתה של היצרנית מיועדת בראש ובראשונה להתחרות ביצרנית רכב אחרת אשר זוכה להצלחה ניכרת בסין – טסלה.

כצפוי, ה-7 ET היא מכונית חשמלית לחלוטין, אשר מונעת באמצעות שני מנועים אשר מפיקים 180 ו-300 קילוואט (כלומר, כ-664 כוחות סוס), מספיק כדי לייצר זינוק מאפס ל-100 קמ”ש תוך פחות מארבע שניות. אבל מה שיותר מעניין הוא טווח הנסיעה: NIO מציעה כמה חבילות סוללה, כאשר בדגם הבסיסי ביותר הלקוחות יכולים לשכור את הסוללה תמורת כ-150 דולר בחודש, ואילו בדגמים הבכירים ביותר ניתן לקבל סוללה אינטגרלית ברכב, אשר מספקת טווח נסיעה מרשים מאוד של 1,000 קילומטרים בין טעינות.

בנוסף לנתוני הנסיעה, NIO חושפת גם לא מעט מידע על המימדים החיצוניים של ה-7 ET, אשר מבהירים היטב שמדובר במכונית גדולה למדי: ה-7 ET משתרעת על אורך של מעל חמישה מטרים (5,098 מילימטרים בסך הכול) ורוחב של כמעט שני מטרים (1,987 מילימטרים) – מה שהופך אותה למכונית רחבה מאוד.

בקרוב: יכולת אוטונומית

לצד המידע הטכני על טווחי הנסיעה, NIO חושפת גם מידע אודות היכולות האוטונומיות של ה-7 ET, אשר מצוידת ב-33 חיישנים שונים, כולל 11 מצלמות רזולוציה גבוהה, חמישה רדארים, 12 חיישנים אולטרא-סוניים ומעבד בקיבולת של 8 גיגהבייט לשנייה. בפנים, מקפידה NIO על סטנדרט גימור גבוה מאוד שאינו נופל מזה של המתחרה העיקרית טסלה.

ה-7 ET מציעה תא נוסעים עשוי חומרים ממוחזרים, יכולת קישוריות מלאה, צג מידע בקוטר 12.8 אינץ’ ומערכת שמע הכוללת 23 רמקולים. אך מה שיותר חשוב הוא המחיר: הגרסה הבסיסית ביותר של הרכב תעלה לצרכן הסיני 448 אלף יואן, שהם כ-69 אלף דולר, עבור המכונית הבסיסית שאינה כוללת את הסוללה שאפשר להשכיר.

דילוג לתוכן